Others sang your life but now's your chance to shine XXVII

Dag 30 – din favoritlåt från den här tiden förra året

Många vad de svala kvällar i maj och juni förra året då jag satt på min hängande japanska trädgård och stirrade på tallarnas svarta siluetter mot den mjukt blå himlen och begrundade tillvaron ackompanjerad av Alison Goldfrapps fantastiska, meditativa röst. Utopia kunde jag lyssna på hur många gånger som helst. Och än har jag inte tröttnat. Den har det där odefinierbara, det där som liksom bryter sig in i min bröstkorg och trycker till runt hjärtat som en sammetsbehanskad järnhand och driver fram tårar och ett lycksaligt leende på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0