Me - without clothes? Well a nation turns its back and gags

Eftersom jag har massvis med pengar kvar trots att det är den 21 så went jag nuts på stan idag och köpte bl a 2 st armband, en klänning med oerhört mycket volanger, en rutig skjorta, ett par svartvita leopardmönstrade strumpbyxor, 2 par boxershorts ( = pyjamasbrallor) och en ofattbart cool väska med en testbild på. Dessutom var jag och fick massage och så lämnade jag in ett par skor till skomakaren, så man kan verkligen säga att jag haft spenderbrallorna på mig idag så att säga dårå.

Igår tillbringade jag inte hela eftermiddagen i badrummet, nybytta lysrör till trots (men det blev en dusch och en kabel i alla fall), utan satt på balkongen och SKAPADE. Jag SKAPADE en miljon armband emedan jag fått dille på att ha armband parvis. Om jag vill ha en massa gröna armband måste jag alltså göra dubbel uppsättning så att jag kan ha lika många på båda armarna. Hej, jag heter Hades och är autistisk, det är därför jag älskar symmetri.

På lunchen idag fick vi en idé om att ha SAB-systemet som tema för nästa personalfest. Man väljer ett signum att klä ut sig till och så har vi gissningstävling. Det låter förstås ohyggligt insnöat och vansinnigt trist, men jag tror på allvar att det skulle kunna bli kul. Jag skulle till exempel kunna tänka mig att klä ut mig till

Ceae - sakramenten
Fmi - fornkyrkslaviska
Vebaa - sexuellt överförda sjukdomar
Ohm - allmänna samlingslokaler
Knax - rumäner i utlandet
Sva - armborst och bågar
Uag- celest mekanik
Qadba - monopol och oligopol
Ufhef - ofullständiga svampar
Ijmbg - banjoorkestrar (men jag är nog inte tillräckligt inavlad för att utgöra en trovärdig banjoorkester)

Tråkmånsarna som inte gillar maskerad kan ju alltid välja nåt simpelt som

Qdfja - hundar

och de som är lite till åren komna behöver inte klä ut sig alls eftersom de av naturen tillhör

Jc - fornlämningar: Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0