Others sang your life but now's your chance to shine XVI

Dag 15 - en låt som beskriver dig

Ja alltså, den här var jag tvungen att klämma på ett tag. Eftersom jag som sagt väldigt sällan lägger märke till texter så var det ju helt kört att direkt komma på nån låt som bara "ÅH den DÄR är verkligen JAG i ett nötskal!!!" ( <--- uttryck som jag kommit att avsky sen jag lagt märke till att det är ett ord som med förkärlek används av personer som gärna använder epitetet "lilla jag" om sig själva). Dessutom är jag så anal att om jag ska välja en låt som beskriver mig så ska den banne mig göra det ordentligt, och inte bara på nåt ytterst långsökt sätt, typ "den förmedlar en känsla som jag ofta har inom mig" eller liknande abstrakt tjafs. Nej, helst ska den exakt beskriva hela eller nån aspekt av mitt liv eller personlighet på ett mycket handgripligt sätt. Och det gör ju faktiskt Morrisseys (I'm) The end of the family line.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0