Typical me, typical me typical me

06 - Min dag
 
Kära dagbok.
 
Idag har jag inte gjort så mycket mer än att stirra framför mig och läsa in bokpresentationer, så jag tänkte berätta om igår istället. Inte för att gårdagen var så mycket mer spännande, men den var inte lika enahanda i alla fall.
 
06:00. Klockan ringer. Herr Herrbekant masar sig omsider upp för att ta tåget hem till Estocolmo och jobbet. Jag går upp för att säga "Farväl, min älskade!!!" och lägger mig sen och sover i några timmar till emedan jag inte börjar jobba förrän kl 10.45.
 
09:15. Vaknar. Känner mig som överkörd av en skördetröska trots att jag sovit nästan 10 timmar.
 
09:25. Lyckas på något magiskt vis praktisera mig ut i badrummet. Tittar på herr Herrbekants tandborste och önskar att han var här istället för någon annanstans. Gör det jag ska i badrummet.
 
09:40 Klär på mig. För ovanlighetens skull har jag på mig ett par baggy brallor i en färg som närmast kan karaktäriseras som någon sorts nyans av beige. Mörkt grönbeige, kanske. Inte helt olik färgen på tjurdiarré. Gödselbeige...? Men ganska snygg ändå. Och eftersom jag hör till dem som brukar skyla hela mig när jag är bland folk väljer jag dagen till ära att dessutom iklä mig en svart skjorta med spetsdetaljer på axlarna samt en svart kofta. Ensemblen utsmyckas med ett tvåradigt svart pärlhalsband med mindre, röda pärlor mellan de svarta samt en stor ring i form av en röd ros på ena handens långfinger och tre mindre ringar på andra handens pek- och långfinger.
 
09:45. Äter frukost framför TV:n.
 
10:10. Borstar tänderna framför TV:n.
 
10:20. Går till jobbet.
 
10:45. Kommer fram till jobbet.
 
11:00. Plockar undan efter lördagens hallabaloo i hörsalen. Rullar ner trettiofjorton glasmontrar i källaren. Fastnar i ett inferno av dagisbarn som just varit på barnteater. De blockerar vägen fram till hissen medan de klär på sig, och jag vågar inte lämna montern eftersom jag inte vill bli hållen ansvarig om nån unge klättrar upp i den och dör i ett inferno av glassplitter och blod. Står och väntar i 20 minuter på att de 457 barnen ska få på sig kläderna och lämna byggnaden.
 
12:00-15:00. Jobbar.
 
15:00. Äter lunch.
 
16:00-19:30. Sitter i fackinfornationen.
 
20:04. Tåget mot Estocolmo rullar iväg och på det sitter jag.
 
21:05. Tåget anländer Estocolmo och jag tar det långa benet före mot tunnelbanan för att komma hem till herr H fortast möjligt.
 
21:30. Kliver innanför dörren hos herr H. Kollar på National treasure II.
 
23:30. Går och lägger oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0