I travelled to a mystical time zone

Idag var jag och fick massage efter jobbet och nu känns det som om någon klämt sönder varenda muskelknuta i ryggen med en vitlökspress. Fick prova en ny massör som koncentrerade sig mycket på korsryggen och hör mig nu, tro mig senare; HELVETES JÄVLAR vad ont det gjorde när hon tog i! Jag visste inte ens att jag var spänd där, men jag måste ha varit helt stenhård för hon gick på som en stansmaskin och när hon var klar kändes hela övre delen av röven en vetedeg. Nackmusklerna fick en jävla massa spö också och jag vet inte om min förra massör var för mjäkig eller om jag var extra stel idag, för jag var på vippen att börja grina flera gånger. Som den amazonkvinna jag är bet jag dock ihop och körde samma trick som hos tandläkaren; jag försökte slappna av i överkroppen men låg och skruvade på fötterna sådär som man gör när man mår riktigt illa och inte törs röra sig för mycket men inte heller kan ligga still.

Men rättning mittåt för fan, nu var det alldeles för länge sen jag saliggjorde världen med en anti-outfit:




Dagens toilett består av följande coutureplagg:

Tunika: H&M, vintern 2007 tror jag
Kjol: samma som på ett otal andra bilder.

Och roligare än så blir det inte.

Igår kunde jag till min extas hämta solglasögonen som jag väntat på i tretusen år. De är så ohyggligt snygga så jag var tvungen att ha på mig dem när jag cyklade till Djäkneberget igår kväll för att käka avtackningsmiddag med arbetslaget och kollegan B som gick i pension sista maj. Jag medger att det kändes en smula fjantigt att ha solbrillor på kvällen, men till mitt försvar kan jag hävda att jag faktiskt cyklade mot väst och sålunda hade solen i ögonen. Och idag satt jag ute en stund på lunchen och läste i Rudbecksparken bara för att få använda dem. GUD vad det är HÄRLIGT att kunna SE BRA och samtidigt slippa kisa som en djuphavslevande sköldpadda så fort solen skiner!!! De KUNDE gärna få vara ännu kattigare men jag orkade inte dammsuga stans optiker samt internet efter bågar. Jag är alldeles för torsk på omedelbar behovstillfredsställelse för det.

          

Nu ska jag gå och hälla ut resterna av min uppmjukade kropp i sängen och kolla på sista avsnittet av Greys anatomy. Utan solglasögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0