Boot the grime of this world in the crotch, dear

Den där fasansfulla attacken av ofattbar fulhet som drabbade mig imorse gick över frampå eftermiddagen, så nu ser jag rätt normal ut. Jag har bevis för det också, nämligen att I kom in i mitt rum vid halv tretiden och meddelade att jag hade färg i ansiktet igen.

I förmiddags hade jag och I ett möte med F och C från Arkiv Västmanland. Vi ska arrangera Arkivens dag på biblioteket i år så vi satt och spånade lite på idéer, alltmedan jag försökte se osynlig ut för att inte skrämma bort våra samarbetspartners med min skräckinjagande uppsyn. Men vi kom en bra bit, det ska bli kul att börja rådda med det där sen.

Resten av dagen tillbringade jag med att göra om katalogiseringsövningarna som jag gjorde i fredags, men som försvann i serverkraschen som inträffade nån gång under förra veckan. Det är alltid lika roligt att ägna tid åt att göra samma sak två gånger! Den där adrenalinrusningen man får när man tänker på allt man inte kommer hinna att göra bara för att man måste dubbelarbeta är riktigt härlig, som heroin nästan. Ja, när blodtrycket skjuter i höjden i takt med pappershögarna känner man verkligen livet i sig!!

Dagens roligaste: en herre i medelåldern som ville ha hjälp av kollegan L att göra en skoluppgift om manligt och kvinnligt. Han redan själv skrivit ner några saker, bland annat detta:

När kvinnor blir gamla och har fött barn blir deras bröst platta och hänger långt ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0