I was looking for a job and then I found a job and heaven knows I'm miserable now

Saatana perkele vad mycket jag har att göra på jobbet. Möten och pass i infodisken gör att pappershögarna (verkliga och metaforiska) på skrivbordet snart behöver ett eget postnummer. Dessutom har jag genom åren utvecklat ett mycket ineffektivt lappsystem, som innebär att jag

a) skriver en jättelång lista på allt som ska göras
b) får nya grejer att göra hela tiden som inte får plats på listan utan som jag skriver upp på små lappar som jag lägger bredvid tangentbordet så att jag ska se dem.

Problem med detta:

a) jag får stresskrupp av att se alla slarvigt nedklottrade lappar med halvt oläsliga instruktioner till mig själv
b) inte sällan hamnar de i oordning så att de viktigaste ligger underst, och eftersom jag saknar förmåga att hålla mer än 2 uppgifter i huvudet samtidigt innebär det att mina prioriteringar ibland verkar en smula märkliga för mina kollegor.

Nu när det är trehundrasextio grader varmt på kontoret och vi har fläktar på för att inte dö värmeslagsdöden så tillkommer ytterligare ett problem: lapparna blåser ner på golvet. Har jag tur upptäcker jag det innan städerskan gör processen kort med dem morgonen efter. Har jag otur ringer det en arg låntagare efter ett par veckor och undrar vad i helvete som hänt med hans inköpsförslag eller en irriterad kollega som undrar om jag helt glömt bort att jag skulle vara med och planera [infoga valfri jobbrelaterad aktivitet] eller varför jag inte har [infoga valfri arbetsuppgift].

Innan helgen måste jag hinna göra fler katalogiseringsövningar och titta igenom rättningarna på de förra ordentligt, vilket tar enormt mycket tid i anspråk eftersom det är så extremt koncentrationskrävande. Skulle helst ha en hel dag till bara detta men det är dessvärre fetkört. Jag måste också hinna gå igenom högen med inköpsförslag, leta efter böcker som folk reserverat men som vi inte hittar när vi letar första gången och fortsätta katalogisera v-samlingsböckerna som jag samlat på hög sen i julas. Suck, får jag se en enda antikvarisk rapport till om nåt jävla vasstak på nån gammal hytta i Björskog så kommer mitt huvud börja snurra Linda Blair-style, det är ett löfte. Jag måste också hitta på ett smart sätt att göra en katalogpost till ett USB-minne som talboksavdelningen vill använda till att låna ut DAISY-talböcker på. Ja, och så skulle jag behöva börja titta på vilka dokument vi ska lägga in i intertextmodulen. Jävla upphovsrätt, fan vad den ställer till det! Måste försöka få tag på kollegan I och höra vad han tror om kvaliteten på prov-OCR-skanningen som kollegan K gjorde och även be honom visa mig hur jag ska göra för att knyta pdf:erna till katalogposterna när vi väl kommer igång med skanningen. Men den största stötostenen är att välja ut dokument och säkerställa att vi inte bryter mot upphovsrättslagen när vi publicerar dem. FAAAAAAANNNNN jag har så jävla svårt att få tummen ur ibland (eller för det mesta...)!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0