I don't need more ammunition, I've got more than I can spend

Åh, tillfredsställelsen av att vakna och se SOLEN leta sig in genom gardinerna i sovrummet! En perfekt dag för en tur till Brödet och fiskarna. Grejade till mig, drog på paltor och klev ut genom dörren, bara för att få en chock när jag insåg att det är VARMT ute. Alldeles för varmt för strumpor och kappa. Lyckligtvis hade jag avskalningsvänliga kläder under, så det blev en barbent promenad i skjortärmarna ner på stan. Första gångerna jag går ute utan jacka på våren känner jag mig alltid så naken och överexponerad på nåt vis. Det är lite obehagligt att alla plötsligt kan se exakt hur man ser ut, utan skyddet från en lång kappa. Okej, jag är medveten om att jag nu låter som en korsning mellan en blottare och en nunna, men låt gå för det då. Jag är en privat person som gillar att smyga runt obemärkt när jag så önskar och gröna brallor och ljusblå blus är knappast diskret. Tur för mig att alla andra hade hälften så lite kläder på sig så jag slapp känna mig som ett stycke kött, utlagt för allmän beskådan. Inveg i vilket fall mina gröna kinaskor, så nu har jag tillbörligt ont under fötterna.

På väg ner på stan noterade jag till min sorg att min nyponbuske vid korsningen Karlsdalsgatan/Katrinelundsvägen är nerklippt. På somrarna brukar jag stanna och lukta på den varje gång jag går förbi där på vägen till jobbet för är det nåt som luktar sommar och barndom så är det nyponrosor. Får hoppas den hinner shejpa upp sig tills det blir dags för blommor, annars måste jag hitta nån annan trädgård att brandskatta med min näsa på morgnarna.

Vid lasarettet såg jag en snubbe som pallat upp sin stora, fina plastbalja utanför huset och höll på och piffa på den. Jag hoppas verkligen att det finns en tanke bakom båtens namn, för annars är det ju bara för sorgligt att den heter "Carra mia". Eller nån kunnig människa kanske vill vara vänlig och upplysa mig; är "carra" ett ord, eller gör jag rätt när jag hånskrattar åt att den som döpte båten inte vet att det heter "Cara mia"...?

På B&F var det så förbannat mycket folk att jag nästan vände i dörren, men eftersom jag är en girig jävel när det kommer till secondhandkläder klämde jag mig in bland pöbeln. Det obligatoriska svenhippagänget som skulle hitta fula kläder att larva runt i under dagen var där och rev och slet och höll upp den ena grejen efter den andra och bara "MEN DEN HÄR DÅ??? HAHAHAHAHAHAHA FY FAN VAD FUL!!!!". Det är tur att jag äger en smula självdistans, annars skulle jag bli tämligen uppretad av dessa kretiner eftersom det aldrig slår fel; 75% av plaggen de garvar åt är såna som jag tycker är snygga på riktigt och hoppas att de inte ska köpa så att jag kan få prova dem.

Hittade ett par wranglerjeans för 75:- av typen smala ben och skönt rymliga upptill. Enda smolken i bekvämlighetsbägaren är att de är av den där modellen som gör att det ser ut som att man inte har nån röv. Nu brukar jag väl inte nödvändigtvis föredra byxor som får mitt arsel att se större ut än vanligt, men jag tycker att rövdöljarbrallor gör att man ser helt bisarr ut. Bara "Hm, där är ryggen, sen kommer midjan... men... var är stjärten??? Benen börjar ju direkt under ryggen!!!! :-S " Men de sitter som en smäck och är redan ingådda så de fick åka med. Eller "flytta in i min garderob", som det visst heter om man är en mode- och shoppingbloggerska. Tur att jag inte är det, för det uttrycket ger mig eksem och hår på tungan. Jag hittade även en svart topp med vita prickar och ett par brunröda systerskor. Brunröda skor har jag inte haft sen... ja, aldrig tror jag, så det ska bli intressant att se vad jag ska matcha dem med.

Provade även en svart- och vitrutig och en blå pennkjol och blev helt chockad över hur de fick mig att se ut! Ja, så chockad faktiskt att jag köpte dem, fastän jag nog aldrig kommer känna mig riktigt okej med att ha dem ute bland folk. Fan, jag blir ju generad av att titta ner när jag har en urringad tröja på mig och plötsligt inser att damerna är on public display så att säga dårå, så det ska mycket (öl) till innan jag känner mig bekväm med att visa mig offentligt i ett plagg som, öh, lockar fram min inre Joan Holloway if you catch my drift. Men jag kunde i varje fall konstatera att OM jag hade varit lite mer lagd åt "visa upp varenda tillgänglig kurva på min kropp på ett väldigt påträngande sätt"-hållet så har jag hittat det perfekta plagget för att till och med få the old putmage att framstå som ytterligare ett tillbehör i den allmänna sensualiteten. Rätt kul kontrast till rövdöljarjeansen i vilket fall.

Gick en sväng på stan efter B&F och träffade på Classe och stod och jiddrade en stund. Kul, eftersom det var i runda slängar 100 år sen sist. Sen gick jag till Coop Konsum och handlade middagsmat, missade bussen och promenerade hem så nu sitter jag här med de långa aparmar jag önskade mig i onsdags.

Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Trodde aldrig att jag skulle säga det. Men nu saknar jag faktiskt Västerås en smula. Myrorna här är inte samma sak. Fan.

2010-05-15 @ 18:21:40
URL: http://babyroyale.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0