There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life

Jaha, då är man obestridligen beroende av en utomkroppslig substans då. Jag brukar inte må attackdåligt av värme, men igår eftermiddag började jag må mer och mer tjyvtjockt. Kände mig helt avslagen och fick en huvudvärk av astronomiska dimensioner. Gick på kvällspasset kl 16, och när jag suttit där en stund började jag allvarligt fundera på hur fan jag skulle stå ut till kl 19. Jag tog en ipren innan passet, men den hjälpte föga. Till slut sa jag till kollegan H att jag skulle gå på toa, men när jag satt på muggen kände jag att jag var i akut behov av svalka. Vad gör man då när man är på ett bibliotek med icke-fungerande ventilation och det är 29 grader varmt inne? Jo, man går ner i magasinet och lägger sig på rygg på betonggolvet ett tag. Jävlar vad skönt det var! Efter ett tag började iprenen verka också och den värsta huvudvärken gick över. Jag vågade mig tillbaks till infodisken och kunde genomlida de resterande timmarna utan större vedermödor.

Imorse när jag vaknade kände jag att jag fortfarande hade ett tryck över huvudet och tänkte att nämen vad i helvete, är det så här semestern ska börja? Gå runt och må halvtaskigt pga värmen när jag borde njuta av det tropiska klimatet! MEN efter förmiddagsfikat, när jag hällt i mig den sedvanliga koppen kaffe som jag missade igår eftersom jag började kl 10 och sen hade pass hela dagen och därför inte tid att fika, så försvann mjörskenheten som i ett trollslag! Hej, jag heter Hades och är koffeinist.

Och idag har det ju varit uthärdligt varmt hela dagen, riktigt svalt på sina ställen och jag t o m frös litegrann när jag cyklade till jobbet imorse, iförd mina nya skor från Blue turtle.

Nu börjar den verkliga nedräkningen till semestern; en hel dag på jobbet kvar och på fredag jobbar jag bara tre timmar, sen är det dags för grillfest de luxe hemma hos goa J med en hel drös chica damer.

Min nyponbuske som sorgeligen massakrerades i våras har växt till sig, förresten, så nu kan jag sniffa lite bjärtnostalgi varje morgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0