There's more to life than books, who know, but not much more

Alla som legat sömnlösa av undran över vad jag gör på jobbet när jag inte sitter i informationsdisken kan se ett exempel här. Katalogisering av snobbenfilm pågår.




Ibland sätter jag böcker. "Sätta böcker" är det gemene man kallar "ställa upp böcker", men på biblioteket säger vi "sätta böcker" istället eftersom vi vill vara lite svåra och annorlunda. Igår när jag satte böcker hittade jag detta skräckexempel på hur fel det kan bli när man släpper loss höga teatermänniskor i en papier machefabrik. Den där stackars ungen på framsidan lär ju växa upp och bli nästa Tjikatilo. Om vi har tur. Har vi otur växer en hel generation ungar som utsatts för babydrama upp och bildar en härskarklass av psykotiska diktatorer i stil med Saddam Hussein, Turkmenbasji och Pol Pot.



Jag hittade även den här boken, som kanske kan vara ett komplement till ovanstående i utbildningen av våra framtida ledare.



Det här måste ju vara hyllsignumet som gud glömde: Puo, datorers påverkan på samhället. Efter att i några månader ha retat mig på den övergivna knubben ( = de där små skyltarna i hyllorna på bibliotek som talar om att här börjar en ny underavdelning) kollade jag upp i vår katalog om vi över huvud taget har några böcker med detta signum. Det hade vi. Tio stycken, varav alla var magasinerade och den nyaste från 1990. Knubben fick knubbmotsvarigheten till en ståplats i Nybroviken.



Här nedan ser du anledningen till varför jag avskyr klassifikationskoden Dog, differentiell psykologi. John "Hej, jag är dum i huvet och tror att kuken och fittan gör så att män och kvinnor är dömda att för evigt missförstå varann. Men det GÖR INGET, för det måste ju finnas SPÄNNING mellan könen, annars vill vi inte fortplanta oss!!! Läs mina böcker bara så kan ni leva ihop utan att vilja döda varann mellan era passionerade famntag!!!" Grays samlade verk finns på denna avdelning. Här står också liknande storverk och, tyvärr, kioskvältare som Järn-Hans, Könet sitter i hjärnan och The Game. DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ Dog DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!



Det här är baksidan på en inbunden årgång Allt om mat från 1973. Yes siree Bob, sånt har vi också på biblioteket. Av detta kan man alltså lära sig att det fanns en tid när saker på riktigt hette som de gör i kalleankatidningarna.



Hör mig nu och tro mig senare: någon gång ska jag göra en tröja med den här bilden på, och den ska jag ha på jobbet VARJE DAG. (eller ja, 365 tröjor får jag väl lov att göra då...)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Dog är hyllan från helvetet. Jag är inte heller förtjust i Dok/Dokb. Det är dock medelålders kvinnor som inte tycks kunna få nog av att utveckla sig själva med hjälp av icke-psykologutbildade coacher.

2010-05-07 @ 06:32:29
Postat av: Hades

Dok är förvisso på många sätt skrattretande, men inte på långt när lika provocerande som Dog. Det är hyllor som Dog, hela avdelning S och valda delar av avdelning O som gör att det är plågsamt uppenbart att SAB-systemet konstruerades nån gång på 20-talet... Men vi får väl glädjas åt att man inte överlät indelningen av avdelningarna U och M till Rasbiologiska institutet i Uppsala...

2010-05-08 @ 15:01:23
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0