I'm just pleased with the things I've found

Det blev en cykeltur trots allt och imorrn kommer jag ha ont där solen aldrig lyser, för det får jag jämt efter första cykelturen på säsongen oavsett om jag cyklat tre timmar eller sex minuter. Det var så skönt ute så jag funderade faktiskt på en lite längre tur än bara raka spåret till ICAEttan och hem igen, men den som känt mig längre än tio minuter kan snabbt räkna ut att jag skrinlade planerna redan innan jag kom ut från affären och kände att det var motvind på hemvägen.

Balkongmöblerna är utplacerade. Nu återstår bara att se hur lång tid det tar innan det går att sitta där utan att behöva termokläder. Alltså, jag fattar verkligen inte grejen med att envisas med att sitta ute fast man håller på och fryser blygdläpparna av sig. Solsken är visserligen trevligt, men inte om det är 7 grader i skuggan för då värmer den fan inte alls. Det är hysteriskt att sitta ute om man måste ha mer än möjligen en kofta på sig för att inte hacka tänder. Så nu vet du det.

När jag tvättade ringde en av grannarna på och undrade om hon kunde använda maskinerna eftersom jag var klar. Som tur vad hade jag fortfarande jeans och en acceptabel tröja på mig, annars brukar jag få panik när nån ringer på eftersom jag oftast ser ut som en korsning mellan galna kattanten i Simpsons och husvagnsfamiljen i Macken när jag lodar runt hemma. På somrarna har jag inte sällan väldigt lite kläder på mig också eftersom det alltid är asvarmt i lägenheten. Ergo: dörrklocka = jag springer runt som en katt med senap i rumpan på jakt efter anständiga kläder samtidigt som jag försöker reda ut soffrufset i nacken så att inte besökaren ska tro att det är vassmonstret från nån undermålig 50-talsskräckis som öppnar.

Och matlådorna är fixade och duschen är avklarad, så man kan faktiskt säga CHECK på alla grejer jag skulle göra idag. Gud, mitt liv är så rafflande ibland att jag nästan inte pallar spänningen. Eller ja, det händer faktiskt att det är spännande på riktigt, men den här dagen lär inte gå till historien som den mest händelserika av söndagar. Tur att jag är ganska billig i drift på det viset så att säga dårå, för det betyder att jag tycker att jag har haft en väldigt skön dag, trots att det nästan inte har hänt nånting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0