And what a terrible mess I've made of my life

Igår när jag stod i hallen och fipplade med en grej såg jag i ögonvrån att det blinkade konstigt från glipan i badrumsdörren. Först trodde jag att det berodde på att jag rörde mig in- och utom synhåll för strimman av ljus som slapp ut. Sen fick jag för en bråkdels sekund för mig att min toadörr blivit en ingång till De tusen portarnas tempel, som Michael Ende skriver om i Den oändliga historien, men var till slut tvungen att inse att båda lysrören ovanför spegeln, som är den enda ljuskällan i badrummet, hade pajat.

Efter snart ett dygn med mörklagd mugg kan jag här presentera en lista över saker som känns jävligt besvärliga när lyset i badrummet är trasigt:

1. Bajsa.

2. Duscha.

3. Plocka ögonbrynen

4. Ha folk på besök (tur för mig att det aldrig händer, förutom förra lördagen då när jag hade fest... Och en jävla tur att lysröret inte pajade i söndags när jag hade magsjukan från helvetet! Visserligen hade jag nog prickat toalettstolen ändå, men allt som gör livet besvärligt upphöjs ju till 1000 när man är krasslig). De flesta människor vill ju stänga om sig när de ska lätta blåsan eller tömma tarmen och det måste jag respektera, så därför tänker jag inte bjuda hem nån innan det åter finns ljus i mitt badrum.

5. Försöka räkna ut hur man byter lysrör.

Det mesta av det andra man ägnar sig åt i badrummet funkar i mörker eller går att flytta till en annan spegel. Eller ja, duscha går väl bra i mörker det med, men allt som gör den redan från början trista proceduren ännu jobbigare är ett förödande steg på vägen mot att gro igen totalt.

Tur att jag ska jobba imorrn, då kan jag passa på att släppa ut herr Brun. Plocka ögonbrynen har jag nyss gjort, så förhoppningsvis ska ett lysrörsbyte ha kommit till stånd nästa gång behovet uppstår (vilket torde bli typ... på torsdag med tanke på att min kroppsbehåring växer lika fort som bambu).

Tillägg: å, å, jag kom på en grej till som måste vara med på listan:

6. Allt som har med mens att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0