These are the things that kill me

Dagens uppgifter:

* duscha + tvätta håret (JA, jag ser det faktiskt som en uppgift, för det tar ca en halvtimme för mig att tvätta håret)

* fixa matlådor med blomkåls- och potatiscurry (undrar om jag ska slå på stort och inviga cykeln för en färd hela vägen till ICAEttan... hm, då måste jag nog pumpa däcken och det är jobbigt och tråkigt... hoppas Steens har blomkål som inte är vissen...)

* ställa ut balkongmöblerna (brassestol samt fällbord + 2 stolar och ett jätteparasoll. Det är dock ett sisyfosarbete att hålla balkongen städad eftersom jag har en tall en halvmeter utanför den som barrar onormalt mycket)

* tvätta (GAH, denna kejsare av skittrista hushållssysslor!!! Jag funderar på att göra som George i Seinfeld och köpa 365 par av varje klädesplagg jag behöver så att jag bara måste tvätta en gång om året.. eller vänta, jag HAR nog fan tillräckligt med kläder för att inte behöva tvätta på ett helt år, eh... utom möjligen underkläder då... men det kan jag ju enkelt råda bot på!) 

Nu ska jag bara stärka mig inför denna fullsmockade dag med en kopp ljummet kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0