And as sure as my words are pure I praise the day that brings you pain

För några timmar sen märkte jag att mitt ordförråd vad gäller svordomar behöver en rejäl uppdatering. Stod på Steens och hade hämtat ett paket hos Johnnys lillbrorsa och köpt folköl till morgondagens sammandrabbning med L när jag upptäckte att hemnycklarna inte låg i väskan. "Fan", "helvete" och "jävlar" räckte inte till riktigt när jag insåg att jag skulle bli tvungen att ta bussen tillbaks ner på stan för att hämta nycklarna som låg kvar i skrivbordslådan på jobbet.

Nåväl. Svordomar var det. Jag är huvudsakligen en svärjare med religiösa förtecken, kanske på grund av min forntida historia som kristen. Tyvärr kan jag inte tillräckligt många namn på killen en trappa ner och hans medhjälpare för att excellera så som jag skulle vilja. Visst kan man nedkalla en hel del fräna förbannelser endast med hjälp av olika varianter av "må du brinna i helvetet för evigt med Bert Karlsson och Lotta Engberg som närmsta grannar", men när det gäller rena frustrationsutbrott där eden inte har nåt klart mål kör jag oftast fast och det blir bara ytterligare en fantasilös "helvetes jävla skitfan"-tirad.

Jag skulle nog kunna bli rätt så kreativ och mustig på det anala och fekala området, likaså inom gebitet spyor, var och andra äckliga kroppsutsöndringar men det känns inte riktigt som rätt väg att gå. För enkelt liksom. Könsord är också för simpelt, även om ett "KUKFAN!!!" då och då undslipper mig. Eder på temat vem/vad folk knullar med och hur är alltså inte aktuella. Jag får klura vidare helt enkelt. En korsning av vad som brukar slinka ur pilsnerfilmsskådisar och apraka hamnsjåare vore en fin utveckling tycker jag.

En ny gudinna har dykt upp i mitt liv. Eller ja, hon har funnits där ett tag, men de senaste dagarna har jag lyssnat nonstop på en spellista med bland annat Massive Attack och Goldfrapp och blir mer och mer lyrisk över Alison Goldfrapps svala, intensiva röst och fängslande melodislingor. Triphop när det är som bäst! Hon håller t o m på att putta ner Massive Attack på andraplatsen på min lista över band i genren och det är verkligen anmärkningsvärt eftersom de hängt med och varit outstanding sen de släppte Blue lines 1991. Fan alltså, att sitta på balkongen med en cigg och kisa mot solen och se spelet i lövverket och känna lukten av syrener från villaträdgårdarna samtidigt som Goldfrapps gudabenådade musik flyter runt i luften är jävlar så nära total harmoni jag kan komma just nu. Hela kroppen blir alldeles mjuk och lycklig.

De andra banden på spellistan är för övrigt också makalöst bra. Jag ÄLSKAR spotify!!

Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Här har du lite inspiration, kära du.



http://blogg.aftonbladet.se/martinezpeleta/2010/05/argentinsk-sprakskola-sammanfattning-for-nya-elever



Plugga på, och förbered dig på storförhör!

2010-06-04 @ 10:32:50
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Som sagt, lite för mycket betoning på könsaktiviteter för min smak... men jag gillar skarpt "papegojans fitta, jag sket på mig ända ner till fötterna!". Mustigt värre.



Gillar iofs kinesernas system som går ut på att ju grövre du vill provocera nån, desto längre bakåt i släktledet påstår du dig ha idkat könsumgänge... dvs är man bara lite irriterad på nån så säger man typ "Jag har knullat din farsa", men är man riktigt förargad klämmer man i med "jag har knullat din farfars farfars far!" :D Ett ännu mer sofistikerat sätt att uttrycka detta är att säga "du är min dotter" = "din mamma är så slampig att hon sannolikt har knullat med typ alla, inklusive mig!". Men det tröttsamma med såna här svordomar är ju att de alltid fokuserar på kvinnlig sexuell lössläppthet.

2010-06-04 @ 16:37:03
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Kim

Helt underbart. Mer svordomar åt folket!

2010-06-05 @ 11:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0