And I don't feel bad so wish me luck my friends

Nåt mycket märkligt har inträffat. Trots att jag rökte hundraelva cigg och drack öl, cider och whisky till kl 2 inatt känner jag mig inte nämnvärt bakis. Ytterligare en märklighet är att jag vaknade kl 9.30 (dvs "tidigt") men har ännu inte drabbats av Den Stora Retroaktiva Skälvan, vilken alltid brukar göra sig påmind frampå eftermiddagen de dagar efter då jag vaknat före fan men ändå inte mår som uppspytt bajs direkt vid uppvaknandet. Den Stora Retroaktiva Skälvan brukar smyga sig på lika diskret som en handgranat och försätta mig i ett högst obehagligt tillstånd av orolig, ångestriden halvdvala, kryddad med fruktansvärd huvudvärk. MEN denna midsommardag slipper jag tydligen alla former av illabefinnande, trots att vi höll en backanal värdig Caligulas hov igår.

Innan min blygsamma gästtrio dök upp tillbringade jag dagen med att mocka lägenheten samt reta gallfeber på mina fejsbokvänner genom att uppdatera en gång i kvarten med en ny förvärvningsregel. Vid halv fyratiden inträffade dock en katastrof; internet försvann!! Ve och fasa, jag som just fixat en sån schucker spotifylista kvällen till ära! Jag tänkte att det säkert bara var nån tillfällig vajsing på stadsnätet, men när det fortfarande inte fanns nån anslutning imorse började jag bli lite nervös. Datorn hittade inget trådlöst nätverk och eftersom jag är dum i huvet har jag ingen aning om var lösenordet till routern är, så jag blev grönblek vid tanken på hur i helvete jag skulle fixa det om det visade sig att det var den som strulade. Alldeles bortsett från att jag inte har en aning om hur man handskas med strulande routrar då förstås. Till slut lyckades jag med hjälp av manualen till datorn och windows offlinesupport räkna ut att jag hade råkat komma åt av/påknappen för det trådlösa nätverkskortet. Jag känner mig både lite stolt över att jag lyckades komma på vad problemet var och lite dum som inte direkt fattade vad som hänt...

Idag har min ambition varit att sitta på balkongen och läsa och glo på TV ( TV-bord på hjul FTW!!), men projektet tappade sin tjusning när jag upptäckte en vidrigt äcklig spindel som spatserade omkring i balkongtaket och gjorde att jag inte riktigt kunde slappna av. Dessutom sitter det en gigantisk myggskrank precis intill balkongdörren, gud nåde den om den så mycket som försöker ta sig in i lägenheten med sina äckliga ben och äckliga vingar som skrapar äckligt mot tak och väggar. Fy FAN vad jag hatar äckliga insekter som ALLTID invaderar mitt hem på nätterna så det är helt jävla omöjligt att somna eftersom jag bara väntar på att få en nattfjäril i ögat!!!

Nu är jag ohyggligt mätt efter att ha klämt i mig ca 1 kg klyftpotatis och dippsås med gräslök, men samtidigt godissugen. Undrar om jag ska hugga in på den fina chokladasken jag fick av B2&B3 igår.





Som B2 sa; det enda som är mer bisarrt än att chokladen över huvud taget finns är att man knappt kan se vem som är vem av dem. Tur att den ena har klänning, annars skulle de se ännu mer ut som siamestvillingarna Chang och Eng än de redan gör.

(det bisarra i sammanhanget är alltså inte att Victoria skulle se manlig ut eller Daniel kvinnlig, utan det incestuösa i att fastna för nån som skulle kunna vara ens spegelbild. De kungliga lär väl iofs ha vanan inne efter århundraden av adlig inavel Europas blåblodiga emellan, men vad säger det om Daniel egentligen? Han kan ju inte åberopa ärftlig belastning. Men han är ju å andra sidan tydligen släkt med nån som hette Fet-Mats, vilket man väl får erkänna förpliktigar en del när det gäller att föra vansinnets fackla vidare in i framtiden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0