When you are young you crave affection and it can come from the strangest direction

Nån skrev i sin blogg om MILF:s. Vad är grejen?

Jag tror att grejen är att det fortfarande, av nån suspekt anledning, anses lite anmärkningsvärt att

a) kvinnor som fött barn kan vara smoking hot och sexuellt intressanta för andra än sin partner/avkommans far

b) det finns mödrar som inte ser det som att de använt sitt könsorgan färdigt när de reproducerat sig så många gånger som de planerat

Uppenbarligen så pass anmärkningsvärt att det är värt att få ett eget namn och bli ett fenomen.

A och B är ju så jävla självklart att det känns pinsamt att ens sätta det på pränt (slå in öppna dörrar och uppfinna hjulet igen är några metaforer jag kommer att tänka på...), men alltså... NÅN orsak måste det ju finnas till att det snackas en massa om MILF:s men inte fullt lika mycket om DILF:s.

Och jag vore inte Hades om jag inte letade efter orsaken i våra ruttna gamla könsroller som är lika begränsande för individen som en enkelbiljett till Sibirien var för en homosexuell, religiös kapitalist i 30-talets Sovjetunionen.

Själv är jag inte fullt så petig med mina dreggelobjekts reproduktionsstatus. Nån annan frågade i en kommentar vad G:et i GILF står för, och svaret är att det står för gentlemen, eller guys eller annat ord för representant av det manliga könet som börjar på G. Nu är förvisso många på min lista säkert DILF:s, men det är som sagt inget inträdeskrav så att säga dårå...

Man kan i och för sig tänka sig att föräldraskap och hur det hanteras kan vara en ledtråd till hur MILF:ens/DILF:ens ansvarkänsla både allmänt och i relationer fungerar, men det vete fan om inte det är att blanda äpplen och päron? Och om F:et verkligen ska förtjäna sin plats i akronymen borde väl ansvar och annat känslojidder inte vara det minsta intressant... egentligen...?

Men vad vet jag? Jag är ju bara en enkel SWOLF.

( = Spinster Who Occasionally Likes to Fuck)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0