You think you've won but sorrow will come to you in the end

Slank in på systemet efter jobbet för att köpa en flarra whisky. Det blev en Caol Ila till samlingen. Nu har jag nästan gått igenom hela sortimentet med mega-rökiga whiskyr så det vete fan vad jag ska köpa för en nästa gång. Kanske borde jobba på att dricka upp dem jag har först. Eller nä. Man kan aldrig ha för mycket whisky hemma!

Skulle inhandla lite födoämnen på Coop Konsum innan jag påbörjade hemfärden, och valde som vanligt en av deras självservicekassor när jag skulle göra rätt för mig. Det är very smidigt, men jag har tydligen lite problem med koordinationen, för jag lyckas alltid klanta mig på olika sätt så att det tar skitlång tid och jag känner mig som Mr Bean.

Idag blev jag dessutom åthutad av en dam som tydligen hade väldigt bråttom när jag stod och krånglade med min egen tygkasse, konsumkassen med mat, handväskan, plånboken, bankkortet och kvittot. Jag hade tagit tygkassen från korgen för att knöla ner den + innehåll (bl a matlådor, whisky och en skittjock bok) i pappkassen. Samtidigt försökte jag pula ner kvittot och kortet i plånboken och plånboken i handväskan. Det MÅSTE ha synts att jag var inne i ett riktigt Mr Bean-moment.

Men tror du kärringjäveln kunde vänta på att jag skulle krångla klart (det tog alltså inte extremt lång tid, hade hon väntat 5 sekunder till så hade jag varit klar)? Inte fan kunde hon det! Jag hörde att hon sa något till mig, så jag tog ur mp3-lurarna och sa "Ursäkta"?, varpå hon sötsurt sa: "Du glömde att ta ner den där!" och pekade på kundkorgen. Det var inte kö och damen som använde snabbkassan bredvid mig var precis på väg att bli klar hon också, så jag blev en smula förtretad på den beskäftiga gamla harpan. 

"JAMEN KÄNNS DET SKÖNT NU NÄR DU FICK SLÖSA LUFT PÅ ATT TILLRÄTTAVISA MIG OM NÅT SÅ JÄVLA BAGATELLARTAT ISTÄLLET FÖR ATT A) LYFTA NER KORGJÄVELN SJÄLV OM DU NU INTE KUNDE VÄNTA EN NANOSEKUND TILL OCH SPARA DIG SJÄLV TID OCH MIG EN AGGRESSIONSRELATERAD STROKE OCH B) ANVÄNDA DITT SÅ KALLADE CIVILKURAGE TILL VIKTIGARE SAKER??? LÅTIT BLI ATT ÄTA NÅN GRIS PÅ SISTONE? SAGT IFRÅN NÄR NÅN KOMMIT MED EN SEXISTISK ELLER RASISTISK KOMMENTAR I FIKARUMMET PÅ JOBBET HÄRFÖRLIDEN?? NÄ MEN PRECIS, JAG TRODDE VÄL INTE DET, FÖR DU HAR FULLT UPP MED ATT PÅPEKA FÖR VUXNA MÄNNISKOR ATT DE INTE ANVÄNDER SNABBKASSAN PÅ KONSUM TILLRÄCKLIGT FORT!!!"

vrålade jag inte. Istället sa jag, utan ett spår av sarkasm i rösten "Åh, tack, vad bra att du sa till!" och log mitt soligaste leende, samtidigt som jag knöt näven i fickan. Jag hoppas budskapet (ta ett bad i en reaktorhärd, missfoster) gick fram.

På vägen hem gick jag in på min lokala Ica för att hämta ett paket. Kunde konstatera att Johnny Depps lillebror, som jobbar där, såg lite ämlig och gulblek ut. Ungefär som jag i måndags. Jag har hämtat paket där i 5 år, och idag var första gången han sa något till mig utöver ett knappt hörbart "hej". Han mumlade nåt om att paketet var precis för stort för brevlådan och att det var därför de skickat en avi, sneglade på mig och flinade nervöst. Jag tror det betyder att han vill bli far till mina barn. Eller så betyder det att det tar 5 år innan man får stamkundsstatus och alltså är värd en hel mening lite då och då. 


Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Fantastiskt! Sammanställningen av versaler i mitten ska jag banne mig använda mig av inom en snar framtid. Bara för att.



Johnny Depps hemliga, och ständigt generade, lillebror jobbar alltså kvar. Han gav mig alltid känslan av att jag sagt nåt obscent som han liksom skämdes åt å mina vägnar. Eller så har personaladministratören på Steens hittat rätt (ljusskygge) man för rätt plats.

2010-05-04 @ 13:11:30
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Väl bekomme! Jag är rätt nöjd med den själv faktiskt. Synd bara att jag inte vågade skrika det i ansiktet på damen i fråga.



Ja men eller hur! Det känns som om han tycker att man är pinsam för att man köper en massa cheezy grejer inpackade i gamla plastkassar och 40 meter bruntejp.

2010-05-04 @ 18:50:43
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0