So, drink, drink, drink and be ill tonight

Idag fyller mor min 65 bast. Lika sjukt som att jag är 35.

Nåväl. Vi ska fira henne på tillbörligt vis imorrn kväll i varje fall genom att käka på Fragolino. Farsan och jag har gjort något väldigt okarakteristiskt för vår familj och släkt, nämligen fixat en liten överraskningsmiddag med morsans bror, bästa kompis I och B som är I:s dotter och en av mina finest. När de gamla kroknar tänkte jag och B, som ju bara är medelålders och alltså orkar vara ute hela natten, dra vidare för att fortsätta ölandet tillsammans med B2 (B:s sambo) och några andra kompisar. Känns som en rätt soft Valborg.

Egentligen skulle jag ha jobbat på lördag, men eftersom det är Alla Arbetares Högtidsdag så är bibblan stängd och jag kan ligga hemma och kolla på dålig TV och vara bakis istället. MEN det betyder oxå att jag har en maratondag på jobbet imorrn. Schemat är nämligen lagt så att de som jobbar helg alltid stänger på fredagar och dessutom har dubbla pass i infodisken, dvs 10-13 och 15-18 (vanligtvis har man max ett pass på tre timmar per dag). Jag vet att det är svårt att föreställa sig, men det är faktiskt rätt ansträngande att sitta på display sådär flera timmar på raken. Det känns lite som att man sitter i ett skyltfönster i red light district, men istället för krav på sexuella tjänster är det krav på att ständigt vara på hugget, jättetrevlig och tjänstvillig oavsett om besökaren vill att jag ska laga hotmail, undrar hur man gör för att börja släktforska eller frågar efter information om bomullsplantager ur ett miljöperspektiv.

(JAAAAAAAA jag vet att det är det jag har betalt för, men det hindrar inte att jag tycker att det är påfrestande emellanåt och att det finns andra arbetsuppgifter som jag inte blir lika slut av. Och att jag blir slut av det betyder dessutom inte att jag hatar det eller tycker att alla som frågar saker är dumma i huvet, utan att jag är en typisk introvert personlighet enligt Myers-Briggs type indicator...)

Idag har det faktiskt varit drägligt klimat i fackbiblioteket i alla fall och jag hoppas verkligen att det fortsätter så, för annars kommer jag kollapsa imorrn kväll.

Blev förresten kallad vulgär av en jobbarkompis igår. Jag vet att jag stundom har ett rätt mustigt språk så att säga dårå, men jag hade faktiskt inte tänkt på att nån kunde ta anstöt av det. Igår beklagade jag mig återigen över värmen:

"Fan... den här värmen alltså... för att använda ett aningens vulgärt uttryck så känner jag mig som utskitet äppelmos", förkunnade jag när jag kom tillbaks från mitt pass.

"Å nej Hades, MÅSTE du göra det? Jag tycker det är så otrevligt när du är sådär vulgär, jag kan inte hjälpa det...!" sa kollegan B-M generat.

Så nu ska jag, för att uppvisa prov på min hänsynsfulla läggning, hålla tand för tunga i två månader tills B-M går i pension. Sen kan jag återgå till att vara grov som en hamnsjåare i munnen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0