Now this might disturb you

Idag ville jag dö när klockan ringde. Sen gick jag upp.

Hade ett möte med ABM-gruppen och Lokalhistoriskt nätverk kl 13 som jag var lite spänd inför eftersom jag skulle prata lite om Västmanlandssamlingen. Jag kommer aldrig sluta att tycka det är konstigt att jag avskyr att prata inför grupper så intensivt - jag borde älska det! But I don't. Hur som helst; jag testade ett råd jag fick från en jobbarkompis, nämligen att vara lite wild and krejsy och inte förbereda så mycket och det funkade faktiskt! Det gick ASBRA. Man skulle nästan kunna säga att jag gjorde succé.

Jag trivs så fruktansvärt bra på jobbet just nu. Allt är roligt, besökarna är snälla och de som inte är snälla charmar jag brallorna av med min briljanta personlighet. Jag riktigt känner att det jag håller på med är meningsfullt och passar mig SÅ bra.

Dessutom känner jag mig smoking hot i min bibliotekarieklänning. Det är nästan så jag funderar på att på allvar utveckla den där exekutiva looken lite mer... Pennkjolar, välsittande blusar och dräktliknande klänningar... hm... men det får bli ett projekt på ett par år i så fall, för jag anar att den exekutiva looken är en smula mer kostsam än min nuvarande "övervintrad 90-talsindie"-approach...

Apropå smoking hot; även om jag nu för tiden faktiskt oftast gillar det jag ser i spegeln och inte får en horribilitetschock varje gång jag råkar se mig själv i ett skyltfönster på stan så skulle jag I N T E grina om jag vaknade imorrn och såg ut som Christina Hendricks. JÄVVVLAR vad stilig den kvinnan är!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0