Good looking lady 'bout town

Detta har säkert gjorts en fantasiljon gånger förut, men den som eventuellt kan ha någon invändning för den skull förväxlar mig med nån som bryr sig.

Jag tänkte påbörja ett projekt vid namn Dagens antioutfit eller Bakom varje välklädd dam du ser på stan döljer sig nån som helst går klädd i mysbrallor och en urtvättad topp från 1997 med chipssmulor på bröstet. Projektet går ut på att istället för att ta skitnödiga outfitbilder på mig själv när jag ser som hetast ut med en flashig high tech-kamera så delar jag med mig av mina sunkigaste slapparuniformer, förevigade med min väldigt low tech och tämligen crappy mobilkamera.

Ambitionen är att redogöra för varifrån varje plagg kommer, men det kan bli lite svårt eftersom min slackergarderob har sitt utsprung i senmedeltiden och är nästan lika stor som min "visa mig bland folk"-garderob.

Så; skåda den första i raden av Dagens antioutfit (oddsen för hur länge jag ids hålla på är... hm... vi säger dåliga, för jag minns aldrig om det är "höga odds" eller "låga odds" som betyder att det är stor sannolikhet att nåt kommer inträffa)!



Kofta: Rea på Indiska. 2007 tror jag.
Topp: Ginatricot via tantsecondhandaffären Kupan på Vasagatan. 2009.
Mysbrallor: nån outlet vid Clas Ohlson i Insjön som jag & damerna alltid raidar när vi åker på den årliga spahelgen i Tällberg. 2007.
Raggsockar: Åhléns. 2009.
Tofflor: H&M. 2010.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0