Others sang your life but now's your chance to shine XIX

Dag 19 - en låt från din favoritplatta

En favoritplatta som hängt med ett bra tag är Pulps Separations från 1992. De är ju mest kända för Different class som kom 1995, men jag tycker faktiskt att albumen de släppte innan är bättre. Jag upptäckte Pulp under min sejour i Obygden 1994-95 när jag fortfarande lyssnade mycket på radio (som ibland var det enda i mediaväg som stod till buds eftersom byn låg i tv-skugga och jag bara hade en fullt fungerande kanal) men det dröjde tills jag flyttade tillbaks till civilisationen sommaren -95 innan jag fick tag på några skivor. Den första jag köpte var His 'n' hers, som är riktigt briljant den med (om än inte lika mörk och suggestiv) och den andra var den vackert gröna Separations, med fina bubblor och rosa text på omslaget. Jag tyckte genast om alla låtarna, men den som sitter hårdast i huvudet och dyker upp när jag minst anar det är My legendary girlfriend.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0