Others sang your life but now's your chance to shine XXIV

Dag 26 – en låt du kan spela på instrument

Om jag fick öva en stund skulle jag nog ännu kunna riva av Visa från Utanmyra på kontrabas.

Dag 27 – en låt du skulle vilja kunna spela på instrument

Som gammal kontrabasist är jag otroligt förtjust i basgångarna i swing och rockabilly, men jag kommer inte på nån särskild låt jag skulle vilja kunna. Det vore ju även fett ballt att medverka i nån pampig gammal symfoni eller opera.

(fast Morrissey har ju gjort några rockabillydoftande låtar, och en av dem är The loop. Varje gång jag hör den får jag lust att köpa en kontrabas för 44 lax och lära mig spela igen)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0