Others sang your life but now's your chance to shine XVIII

Dag 17 – en låt som du ofta hör på radio

Dag 18 – en låt som du önskar att du fick höra på radio

Äh, ja... jag lyssnar ju aldrig på radio, så jag har faktiskt inget att bidra med på de här punkterna.

När jag bodde hemma lyssnade jag dock på radio i princip jämt, eftersom det var den enda källan till ny musik förutom kabelkanalerna. Radions fördel var ju att man kunde spela in från den och det gjorde jag med besked eftersom det inte fanns särskilt mycket pengar att lägga på såna extravaganser som LP-SKIVOR. Jag var dessutom helt oförmögen att spara pengar, så stående poster på önskelistorna till jul och födelsedag var alltid tomma kassettband och skivor av band jag just snappat upp nånstans.

Jag tänkte i vilket fall bjuda på en gammal favvolåt från tiden då det begav sig ( = mitten av 80-talet), nämligen Citylights med William Pitt. Den är en av få låtar som aldrig rykt i nån av de blandbandsrationaliseringar jag gjort genom åren för att spara plats på de dyrbara kassettbanden (och numera grämer mig svårt för - tänk om jag haft en komplett blandbandssamling från 1986 till 2001!) utan som alltid sluppit genom nålsögat. Lyckan var fullkomlig när jag hittade den på youtube härom sistens. Notera speciellt den kissnödige gitarristen. Det ser ut som att han innan videoinspelningen hällde i sig 2 liter cola och sen fick han inte gå på toa eftersom de bara hade råd med en enda tagning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0