Run, young woman through the glen

Mitt så här på Internationella kvinnodagen har jag gjort två iakttagelser, som inte har ett jävla dugg med något som är relevant för Internationella kvinnodagen att göra.

Läs och häpnas över min iakttagelseförmåga, skarpare än ett nybrynat samurajsvärd!

1. Den här upptäckten gjorde jag visserligen för flera år sen (joråvettu, redan som trettio minus var jag briljant; det är inget som dök upp bara sådär med mitt inträde i medelåldern. Sorry alla ni som inte har samma anlag för genialitet som undertecknad) men jag har undanhållit världen denna banbrytande betraktelse fram tills nu. Borde inte sånt vara straffbart förresten? Nåväl. Alltså så här va; sen jag skaffade kontokort kring sekelskiftet så har mina brev med kontoutdrag från banken ökat avsevärt i tjocklek. Förut var det typ ett eller två papper varje gång med några kärnfulla transaktioner på 5-600:- per tillfälle förutom räkningar och sånt, nu är det 10 papper varje gång med sida upp och sida ner av ölnotor, skoshopping, toapappersköp, traderabetalningar och [infoga allt jävla skit du kan tänka dig som kan köpas för pengar] på allt från 3 spänn och uppåt. Onödigt ur miljösynpunkt var ordet, sa Bull. Lösningen måste vara att sluta konsumera så jävligt. ELLER INNNNNNNNNTTTTTTEEEEEEEEEEE!!!!!! *bortdöende domedagseko* ... Va...? Vad väntar du på...? Det där var iakttagelsen. Skingra er gott folk, det finns inget mer att se här!

2. Vad i helvete har man för personlighetsstörning om man är helt oförmögen att storstäda ? Det slår aldrig fel; jag går ut med intentionen att lite sådär skönt holistiskt svepa av det som syns mest och är mest akut, men efter ca 10 minuter finner jag mig själv sittande med benen i en naturvidrig ställning på golvet, extatiskt sorterande gamla räkningar, pärlor och tygbitar. "Åh, titta, ett icakvitto från 20071030, tänk, köpte jag ruccola, salta pinnar, bananer och quornfiléer då? Ja jävlar, det var tider det..." Och det finns fler än ett problem med detta. När jag efter tre timmar vaknar upp ur pryltransen dröjer det ytterligare en timme innan jag kan börja städa på riktigt eftersom kroppen stelnat i en position som skulle få både porrstjärnor och yogis att börja anteckna ivrigt.

(och förresten, inte för att jag har nåt emot Internationella kvinnodagen eller så. Den som läst mer än tre inlägg i den här bloggen lär knappast ha missat att jag anser mig vara oerhört mycket feminist och oerhört kritisk mot många bisarra och begränsande påfund och strukturer kopplade till kön och sexualitet i vårt så kallade "jämställda" samhälle. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om IK faktiskt. Alltså jag tycker att det ibland, ute i mainstreamsamhället, är för jävla mycket "alla kvinnor förenen eder låt oss dansa nakna i regnet och fira att vi har en fitta och kan föda barn för det SKA vi kunna utan att bli våldtagna (dansa nakna i regnet alltså) och halleluja vad det är fint med kvinnlighet!!!"-biologism över det hela för att jag ska känna mig riktigt bekväm med det. Men om nån som läser det här har en vettig, likhetsfeministisk förklaring till varför IK är en fantastisk idé så shoot! Jag är vidöppen för alternativa förklaringar, för samtidigt har jag lixom en gnagande känsla av att jag ju egentligen nog visst tycker att det är en bra grej med tanke på hur världen ser ut. Jag behöver bara backa upp känslan med lite solid teori för att komma ifrån den där obehagliga rigmor robert-känslan som omgärdar det i mitt medvetande.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0