A crack on the head is what you get for asking

Hansi slår knölpåken på spiken när det gäller Internationella kvinnodagen.

Igår kände jag mig som the original smygalkis när jag köpte lådvin på Systemet (eller Apoteket Gröna Skylten som vi stammisar säger, *huhuhuhuhuh* (buskisskratt)) och hade med mig en ryggsäck att bära hem det i. Men jag försäkrar, jag smyger inte det minsta med mina dryckesvanor; det var av rent praktiska skäl som jag inte ville tänja ut armarna med en plastpåse.

Imorrn får jag finbesök från Deje och på lördag är det dambjudning i Casa de Bollfrans, vilket har föranlett en rengöringshysteri av titanska mått i min humbla lya. Till att börja med var jag tvungen att göra gästrummet, eller som jag också kallar det, Helvetets sjunde krets, beboeligt även för dem som inte hemfallit åt våld, hädelse, ocker, tidelag, icke närmare specificerade utsvävningar och homosexualitet. Det tog nästan hela tisdagkvällen, men nu ska det gå att sova där utan att få svåra vanföreställningar och epileptiska anfall. Igår var det vardagsrummets och kökets tur. Köket blev 75% mindre stökigt bara av att jag tog bort allt jag hade på kylskåpsdörren. Jag slängde bland annat ett julkort som var adresserat till mig och mitt ex, vilket innebär att det suttit där i typ 3 ½ år, en kallelse till tandhygienisten från 2008 och en biljett till Star trek XI som jag såg i maj 2009. Sen satte jag förstås tillbaks det mesta igen eftersom en vit kylskåpsdörr gör mig svårt nedstämd, men i en betydligt analare ordning.

Nu är mitt största problem hur jag ska hinna med att göra en spellista till helgens spritfest. Livet är bra skönt.

Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Men du har väl kvar postordersängarna?

2011-03-10 @ 22:23:59
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Givetvis! De är heliga.

2011-03-11 @ 09:29:30
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0