I just wanna say I haven't been away

Nähä gott folk, om man skulle ta och häva ur sig enorma mängder svammel igen då, det var ju ett tag sen sist.

Kollar igenom lediga jobb på AMS och fröjdas över att jag aldrig, aldrig, aldrig mer behöver överväga att söka ett jobb liknande detta och detta igen. Jag är övertygad om att det finns bibliotekarier vars dröm är att jobba på skolbibliotek. Väl bekomme säger jag till er. För min del räckte det med 3 ½ år för att få legitimitet att säga vad jag redan innan min sejour i skolvärlden visste: jag är varken biologiskt eller psykologiskt kompatibel med såna miljöer. De är faktiskt direkt skadliga för min organism. Den här drönaren kan inte anpassa sig.

Utrustad med en dåres envishet köpte jag ett par skor med kilklack härom sistens. Jag är mitt uppe i processen att försöka övertala mina fötter om att de inte alls är satans redskap som kommer bereda dem svåra smärtor och hallux valgus och jag måste säga att det går över förväntan. Idag genomgick jag eldprovet att hasa till jobbet i dem på cykelbanor av blankis och dessutom nedtyngd av packning och det gick bättre än jag hade trott. Jag kom fram utan brutna lårbenshalsar och nu återstår bara att se om fötterna säger upp bekantskapen med mig efter en hel helg i dessa skor.

Annars då? Ja nä inget särskilt skulle man väl kunna säga. Det vanliga. Det knallar. Huvet upp å fötterna ner. Etc etc. Osv osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0