Others sang your life but now's your chance to shine IX

Dag 08 - en låt du kan hela texten till

Här hade jag kunnat göra det enkelt för mig och svara att jag kan HEEEEEELA texten till Glenn Millers Pennsylvania 6-5000 utantill, men till och med jag håller med om att det vore lite...fusk... :D

Det förhåller sig nämligen så att jag är monumentalt jävla usel på att lära mig texter. När jag var liten och lekte melodifestival med mina kompisar fick jag alltid lov att välja Sveriges bidrag, hur kassa jag än tyckte de var, eftersom de var de enda låtar jag nödtorftigt kunde lära mig mima till.

När jag lyssnar på musik så hör jag sällan texterna heller, såvida det inte rör sig om nåt oerhört fantastiskt. Det är inte det att jag skiter i texterna, de hör bara inte till det jag lyssnar efter eller uppskattar mest med musik.

Men hur som helst så har jag ju lyckats lära mig några låttexter utantill i alla fall; somliga meddelst omedveten innötning och andra meddelst medveten ansträngning. Tom Jones' Delilah hör till den senare kategorin. Jag menar, hur kan man INTE se nyttan med att kunna skriksjunga med i den, med passionerad inlevelse och yviga gester närhelst den spelas??

(brasklapp: av alla låtar jag "kan hela texten till" så är det kanske en eller två som jag skulle kunna sjunga direkt ur minnet utan låten i bakgrunden...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0