Others sang your life but now's your chance to shine III

Dag 02 – din hatlåt

Å herrejävlar, det finns så fruktansvärt mycket musik som jag inte står ut med att lyssna på och som jag tycker är rent provocerande usel, men det betyder dessvärre att det är svårt att välja ut nån specifik låt som jag avskyr särskilt mycket. Dessutom; i många avseenden är jag en notorisk kverulant som till viss del njuter av att vältra mig i och dissekera saker jag retar mig på, men just när det gäller musik väljer jag att faktiskt fokusera på det jag älskar istället för det jag hatar. Därför lägger jag inte de här skitkassa låtarna på minnet över huvud taget, utan minns bara att jag hatar dem när jag har oturen att exponeras för dem ofrivilligt.

MEN från den magnifika dynghög av skitmusik som svävar runt i etern måste jag väl ändå kunna komma på EN låt att nämna idag. Och eftersom jag just för tillfället känner en stark lust att urinera lite på den svenska flaggan så att säga dårå, så petar jag in en av våra gravt överreklamerade "nationalskalder" på plats nummer två. Det förhåller sig nämligen på det viset att jag ända sen jag insåg vad "samba" betyder i just denna kontext har känt en enorm motvilja inför det så kallade "geniet" Cornelis Vreeswijks prostitutionsglorifierande lilla bagatell Deirdres samba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0