Others sang your life but now's your chance to shine XIV

Dag 13 - en låt som är guilty pleasure

Guilty pleasure är ett skitbegrepp tycker jag. Det finns nog inte mycket jag gillar som jag skäms för att jag gillar. Däremot kanske det finns sammanhang då jag INTE ljudligt skulle annonsera att jag garvar läppen av mig åt låten Pappa av Belinda, ett band vars existens jag endast hittat belägg för i ett enda sammanhang. Låten finns varken på Spotify eller Youtube, men här kommer ett smakprov på texten:

(ARR: bossanova korsat med 70-talsprogg, sjungs av Arja Saijonmaas röst-tvilling)

"Å snälla pappa, pippa med mig
lägg av med din falska blygsamhet

Jag har nog tittat genom dörren åtskilliga gånger
när du och mamma juckar våldsamt

Och på morgnarna vid teet har jag sett dina blickar
som sugande sveper över min tunna pyjamas...

...

Så varför hycklaaaaa?
Och morsan kan väl också få vara meeed
om hon propsar på deeet
om hon skulle bli sne
men bäst av allt
vore bara du och jag, va?
Tänk dig morsan
fast trettio år yngreee!"

Och så vidare i samma stil... *kiknar av skratt*

(den som inte är känslig för grova incestskämt och vill läsa resten kan ju höra av sig)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0