Can you stop the pain?

Det finns tillfällen då jag verkligen hatar att vara kvinna. Och då menar jag inte på det där kreddiga, genusmedvetna "oooooooo jag känner mig som om jag inte får UTLOPP för alla mina SIDOR i den här snäva kvinnokostymen som påtvingas mig av det onda SAMHÄÄÄLLET!!!"-sättet 

utan på

"det vore trevligt att slippa de där dagarna i månaden då hormonerna löper amok och det känns som om ingen skulle sakna mig om jag försvann, världen motarbetar mig aktivt på alla upptänkliga plan och jag bara vill ligga under en filt och grina för att det är så jävla synd om mig"
-sättet.

26 dagar av 28 känns det helt overkligt att tänka sig att jag skulle kunna få en klump i halsen av att exempelvis de gröna äpplena är slut på Konsum och i djupet av mitt inre känna att det är ju för fan mitt liv i ett nötskal det här, allt är slut, allt tar slut, inget varar för evigt och sen är det bara möööörker som återstår, faaan adjö grymma värld!!! och vilja låsa in mig på toa och grina tills ögonen löses upp av allt salt, men just idag framstår det som ett fullt rationellt sätt att hantera att Coops leverans av Granny Smith blev försenad på grund av att planet störtade över kinesiska sjön eller vafan.

Men snart är den här skitdagen över och imorgon är jag förhoppningsvis inte hatad och avskydd av världsalltet och alla dess invånare längre.

Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

A men är det DET som är på gång nu?!?1! Jag trodde ett tag att det var en konspiration som i samråd med mina mentala defekter dragit åt snaran kring halsen och levernet, och så är det bara hormoner. Fy fan vilken lättnad. Tack.

2011-04-06 @ 14:01:47
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Ja men visst är det märkligt att man hinner glömma från gång till gång vad som är på G? Efter mer än 20 års menstruerande så lyssnar jag fortfarande efter zebror och inte hästar när jag hör hovklapper en gång i månaden så att säga dårå...

2011-04-06 @ 20:01:22
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0