Pen is mightier than the sword

Jag brukar inte smygblogga på arbetstid. Idag är det dock osedvanligt lugnt, så jag tar tillfället i akt att häva ur mig ett stycke politisk propaganda och dubbelpostar vad jag redan skrivit på fejjan:

Jag brukar inte posta cheezy länkar med uppmaningar till folk på internet, för jag tycker det känns lite som att stå på stan med en skrivplatta och fråga folk vad de har för telefonbolag eller om de vill göra nåt för miljön, men det är fanimej värt att spräcka den mödomen om nån som läser det här får sig en tankeställare angående vad i helvete för sorts människosyn Alliansen representerar!!! Det äckligaste är att den här historien fan inte alls är nåt jävla undantag, utan en helt normal och följdriktig konsekvens av den rådande sjukförsäkringen!

Och, till dig som tycker det är så tråkigt med folk som är förbannade och försöker övertala andra på ett aggressivt sätt: jag är ledsen att jag lät känslorna ta överhanden här, men jag hoppas att du kan se bortom mina svordomar för kom igen, nog har väl de flesta av oss hört talas om tillräckligt många personer i vår närhet som råkat väldigt illa ut pga de nya reglerna för att det ska kännas ovärt att fortsätta på det här sättet i 4 år till? Oavsett om det fört ut en och annan "fuskare" och "bidragsfiskare" i arbetslivet... För vad är mest värt? Ett värdigt liv för dem som mest behöver det eller att se till att enstaka snyltare får sota? Är det verkligen förenligt med en människosyn vi vill ska styra vårt samhälle att tänka "lite svinn får man räkna med" i det här fallet???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0