How can you say I go about things the wrong way?

Jo alltså jag läste just en väldigt intressant bok som heter Sex, kärlek och Aspergers syndrom. Jag känner mig allt mindre neurotyp för varje gång jag läser nåt om AS. Undrar om det är samma grej som när man läser om personlighetsstörningar och ba: men hm, är jag inte lite schizotyp ändå...med en släng av dystymi...?" eller om det faktiskt ligger nåt i att jag står med åtminstone ena foten i nån sorts AS-spektrum.

Anywho, det jag skulle komma till var att en av informanterna i avsnittet om AS och transsexualitet hade en väldigt bra benämning på homo- och heterosexualitet, som innebär att man inte behöver definiera sitt eget kön för att upplysa om vilket kön man dras till: androsexuell om man attraheras av män och gynosexuell om man attraheras av kvinnor. Jag ska fan börja använda det, som en hyllning till min inre, mentala hermafrodit! SÅ jävla bra på alla sätt och vis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0