It's sizzling blood and the unholy stench of MURDER

04 - Vad åt du idag?

Jag är lite aspergig när det gäller mat och äter gärna samma sak varje dag flera månader i sträck. Frukosten är den måltid som är mest aspergig. Jag kan utan problem äta samma frukost nästan varje morgon i flera år. Det vinnande konceptet de senaste åren har varit müsli. Gärna euroshoppers eftersom den är billig och hyfsat sockerfri, men den senaste tiden har jag vidgat mina müslivyer lite och provat nån orange påse och en grön påse som båda var väldigt trevliga. Jag brukar även skiva ner en kiwi eller en banan om andan faller på. På helgerna kan jag dock slå mig lös med mackor och en kopp te istället, eller kanske en fruktsallad om jag är på det humöret.

Min lunch består ofta av tofu, bulgur och kokta grönsaker. De senaste åren har jag ansträngt mig och gjort storkok och fryst in matlådor, men eftersom jag är lite lätt tvångsmässig så blir jag stressad så fort jag har mindre än tio färdiga luncher i frysen så även om det är bra för min fysiska hälsa att äta lite mer varierad mat så funderar jag på att återigen gå över till tofu/bulguralternativet igen för att slippa ångesten över att det är så trist att laga matlådor.
 
Till middag äter jag nästan alltid mackor, förutom på helgerna då jag äter frukost sent och lunchen vid middagstid. Helglunchmiddagarna varieras friskt emedan jag då känner att jag har tid och lust att slå mig lös och läsa recept och handla. Helgkvällsmat blir oftast typ popkorn eller rostade kikärter eller några andra snacks. Och har jag sällskap ser förstås menyn ännu mer annorlunda ut.
 
MEN dagens mat var det alltså.
 
Frukost: orangepåsemüsli med kiwi och sojamjölk.
 
Lunch: chili sin carne med sojastrimlor och så många andra ingredienser att det knappast kan kallas för chili sin carne längre.
 
Middag: har jag inte ätit än men jag vet att jag kommer äta tre dubbelmackor med sojaost, tartexpastej och saltgurka och möjligen en kopp te. Kanske en morot om jag känner mig extra hungrig.

Kommentarer
Postat av: SysterSmisk

Jag har totalt glömt att läsa din geniala blogg så nu har jag läst ikapp! Spännande följetong du håller på med. Det kanske är nåt sånt man borde ägna sig åt för att få tillbaka blogglädjen men jag skäms som fan för min första kyss 1989 så jag klarar inte av att skriva om den. Läste även ditt inlägg om porrtidningar, skrev om precis samma sak för några månader sedan och sen missade jag att spara det. Crap! Kram på dej Hades, spännande det här med herrbekanten förresten. Hoppas han är en trekkie.

2010-11-13 @ 20:52:33
URL: http://redbanner.wordpress.com
Postat av: Hades

Ävafan, i sin egen blogg kan man frisera sanningen bäst man vill :D Jag har till exempel just ätit en arbetslunch med Jean-Luc Picard angående mitt nya jobb som bibliotekarie på USS Enterprise. Eller inte. Herr H är inte trekkie, men har en hel del andra kvaliteter som väger upp detta faktum B-) Kram själv och se till att börja blogga igen! Det är kul att läsa vad du skriver! :)

2010-11-16 @ 13:31:05
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0