You are a flatulent pain in the arse

Jag börjar med det viktigaste; dagens anti-outfit som jag tror är den djärvaste hittills:

                                                            

Jag ser verkligen helt sjukt hjulbent ut. Ser jag verkligen ut sådär?? Nåväl.

Tröja: Samma som här.
Boxers: New yorker 2010. Så jävla sköna att sova i, jag måste nästan köpa fler!
Sockar: Samma som här.
Pjuck: Dagsfärska knallblå converse allstar från Nilson. Inte för att de behöver bli ingådda direkt, men det är så treeevligt att sprätta omkring i mina nya fina skor och de matchar shortsen så fint.

I förmiddags när jag satt i infodisken fick jag ett intressant samtal. En herre ringde och försökte övertyga mig om att han hade pratat med mig om en bok igår som "vi" inte kunnat hitta, och nu hade han hittat mitt telefonnummer på bibblans webbplats där somliga i personalen, däribland jag, finns på bild i personalförteckningen. Jag hade inte den blekaste aning om vad han jiddrade om, men han lät så tvärsäker att jag började tvivla på mitt minne. Pratar man med 60 pers varje dag om 95 olika böcker är det ju lätt hänt att man glömmer bort några av dem, men jag brukar i alla fall komma ihåg när jag blir påmind vad det rör sig om. Det lustiga, eller irriterande, var att han inte gav sig utan ägnade säkert fem minuter åt att försöka övertala mig om att det verkligen var mig han hade pratat med. När jag sa att jag över huvud taget inte hade satt min fot på skönlitteraturavdelningen, där det hela skulle ha ägt rum, igår så gick han motvilligt med på att ta telefonnumret till en kollega där som kunde nysta vidare i ärendet. Men när vi la på lät han fortfarande inte riktigt övertygad om att jag inte bara dribblade frågan vidare av ren lättja och att det visst var mig han pratat med.

B, som jag hade pass tillsammans med, sa efteråt att hon beundrade mitt tålamod och att hon hade exploderat efter en halvminut av "Nä men det var nog inte jag ändå... jag känner inte alls igen den titeln...". Hon har sagt flera gånger att hon tycker att jag har en ängels tålamod och att jag alltid är så otroligt pedagogisk och hjälpsam. Det känns lite bisarrt att höra, för själv tycker jag att jag är en korsning av Carol och Homer.

Nu återstår bara att försöka räkna ut vem av mina kollegor som är min dubbelgångare. Det var inte den mest uppenbara, den nästan jämnåriga A som också har långt, brunt hår och dessutom hade pass på Skön igår. Det kan ha varit I, men hon är runt 50 och även om hon är väldigt stilig hoppas jag att jag ser ut att vara närmare 35 än så.

Mitt korståg mot den förhatliga avdelning Dog, differentiell psykologi fortsätter. I dagens exempel ser vi två böcker som anses så viktiga att vi har dem i flera upplagor. Vi kan även få veta om vi har ett manligt eller kvinnligt sätt att tänka och lära oss släppa ut den vilde mannen inom oss. Det är verkligen helt jävla omöjligt att gå förbi den hyllan utan att få en skrattattack och ett raserianfall samtidigt. Det kan inte vara bra för blodtrycket att uppfyllas av så motstridiga känslor för ofta, så jag tror jag ska undvika att sätta böcker på Dog ett tag framöver.

                                                                   

Om man bara vill få en skrattattack så kan man uppsöka avdelning Pl, Hobbyverksamhet, där boken Tillverka dina egna sexleksaker står. Där kan man få väldigt handfasta tips på hur man t ex svarvar sig en dubbeldildo eller virkar en erektionskalsong, eller hur man kan se till att få i sig sina grönsaker, som boken så fyndigt uttrycker sig istället för att skriva "så knullar du dig själv med en majskolv utan att få en infektion i fittan/röven". (det är svårt att se, men om du tittar noga ser du att i instruktionen för hur du använder en aubergine står det "Vid införandet ska du akta dig för att låta den försvinna, då blir den lätt till mos" *garvar tills jag får ljumskbråck*)


                                                       

Efter jobbet skulle jag inhandla en maskara och en rulle svart gummitråd men kom även hem med en ny garderob svarta nätstrumpbyxor och som sagt ett par knallblå converse. Den shoppinginducerade lyckan är fullkomlig och den uttråkade rastlöshet jag känt i ett par dagar har tillfälligt stillats som den alltid gör efter en redig utgjutelse av pengar. Dessvärre råkade jag bli pank på kuppen så jag blev tvungen att ta apostlahästarna hem istället för att köpa ett nytt busskort, men det gjorde inget för det var så härligt ute och det luktade syren hela vägen hem. Hämtade ett paket också som innehöll en"unik klänning från H&M" som det stod i objektsbeskrivningen på tradera. Att använda orden "H&M" och "unik" i samma mening känns ju som nyspråk i samma anda som slagorden "krig är fred", "frihet är slaveri" och "okunnighet är styrka" i George Orwells 1984  men klänningen är hur som helst fett stilig och kommer bli ännu snyggare om jag låter bli att gå upp mer än ett kilo och syr ut knapparna frampå så att damerna får lite större svängrum.


Kommentarer
Postat av: Ninjansson

Ananas: Skojar bara.



Ja humor är väl ett måste.

2010-05-27 @ 14:48:35
URL: http://ninjansson.blogspot.com
Postat av: Hades

Ja, de är verkligen SKOJIGA, de där författarna. Lite sådär härligt tokiga.

2010-05-27 @ 15:42:13
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0