While Wilde is on mine

Sonett till alla som någon gång lidit under spysjukans och rännskitans ok

Klen är jag och svag som en nyfödd råtta
Någon vill mig illa, jag är helt hundra
På miltals avstånd hörs min mage dundra
Tur att jag har en mugg och slipper potta

Genom näsan färdas den första spyan
Vidrig dess namn är och dess smak är galla
Hur i helvete ska jag detta palla?
Har min mage besatts av en harpya?

Febern skjuter i höjden men jag fryser
"GE MIG NÄRING!!" skriker kroppen och skiter
fullständigt i att jag ej kan stå upprätt

Lust att äta med sin frånvaro lyser
Vätskeförlust? Ja, minst trehundra liter!
Värld, adjö, jag dör i en flod av kallsvett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0