You don't know a thing about their lives

Utmaning: hitta på vad som helst som verkar helt vansinnigt och skittråkigt så lovar jag att nån jävel har skrivit en bok om det.

Ibland även flera:


  

 

Notera att det finns en hel skriftserie om posthistoria! Jag ser ingen annan förklaring än att hr Lindgren et consortes har nån form av autism eller aspergers syndrom som kanaliseras i deras patologiska intresse för postväsendet.

(det kanske iofs en viss frk Hades också har, med tanke på hennes fascination för folk med bisarra intressen)


Kommentarer
Postat av: Marky

Ja....det där var nog bland det skummaste och roligaste jag sett. Författaren lär ju vara gammal postis, för är det nåt jag lärde mig efter 4 år inom företaget så var det att: DEt finns mycket kufar...verkliga kufar. men jag tror ändå det här tog priset...Men om det verkligen bara är ett intresse och han inte har ngn koppling till posten alls...är det ju ännu coolare...för att inte tala om...



..ännu mer kufiskt.

2010-06-09 @ 19:05:27
URL: http://onestepbeyond.blogg.se/
Postat av: Hades

Det finns MYCKET mer att hämta där detta kom från...



Men nu har jag iaf fått svaret på varifrån alla original som härjar hos oss kommer; de är avdankade medarbetare på Kungliga Postverket! :D Jag hoppas för din skull att det inte är nåt som kan bryta ut i efterhand.

2010-06-09 @ 20:58:52
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Åsa Eklind

Ja, det finns ju en del specialintressen. Vissa är intresserade av postvägar, andra av t.ex. busslinjer... ;)

2010-06-12 @ 12:04:22
Postat av: Hades

He he... jag hade faktiskt tänkt fota ett exemplar av "Västmanlands läns busslinjehistoria med bussbyggare 1919 - 2001" och berätta om hur exalterad jag blev när jag fick den till Västmanlandssamlingen, men det har inte blivit av...

2010-06-12 @ 12:08:10
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0