Paint a vulgar picture

Eftersom jag antar att alla mina tre läsare är oändligt intresserade av mitt jobb så tänkte jag bjuda på en guidad tur genom mitt skrivbord. Brace for impact!



Här har vi min omistliga lilla fläkt utan vilken jag skulle avdunsta när termostaten hamnar i klimakteriet och ventilationen åkt till Bahamas. Tack, Clas Ohlson. Jag tror jag älskar dig. Vill du gifta dig med mig?



När man jobbar i offentlig miljö och hyser en intensiv skräck för kräksjuka samt dricker 7 liter vatten om dagen och därför kissar 21X7 gånger varje dag snittar man strax under kirurgerna när det gäller antalet handtvättar. Utan handkräm skulle mina händer vittra sönder i ett moln av hudflagor, så därför har den en självklar plats på skrivbordet. Likaså läppbalsamet från Bodyshop med körsbärssmak. Bakom kosmetikavdelningen står Barba Jävel som jag fick av L och M när jag slutade på Råby/Bäckby och skulle börja på fackavdelningen.



Detta är min mycket effektiva lappkatalog över arbetsuppgifter. Dessvärre blir lappkatalogen lätt arbetsuppgifternas motsvarighet till "ring inte mig, jag ringer dig".



Och här har vi högarna med grejer som jag håller på med för tillfället. Där ligger bland annat några inköpsförslag och papper om böcker som ska beställas, en kladdlapp med förslag på böcker och andra sätt att hitta info om en brukspatron från 1700-talet på Ferna bruk till en låntagare, en ljudbok som ska märkas om, några tidskrifter jag har på cirkulation och en bok med en röding i = den är reserverad så jag måste katta den fort som fan.



Som du ser skulle jag behöva ett dokumentkorgtorn med minst 5 våningar till. I mappen står alla mina manualer och papper om katalogisering och anvisningar till Book-IT och Libris. I högen till vänster hamnar trasiga böcker, språkkurser och filmer som jag ska kolla upp och gallra/återinköpa. Det var där Värsta språket låg i hundra år innan nån stackare reserverade den.



Högen längst ut på kanten är mitt skrivbords motsvarighet till slutförvaring av kärnavfall. Där lägger jag sånt som jag egentligen inte behöver göra, men av olika anledningar ändå inte bara kan slänga direkt. Typ suspekta rapporter från olika expertgrupper som ingen orkar bestämma om vi ska införliva i beståndet eller ej. Mina lunchböcker brukar paradoxalt nog få ligga överst i den högen. Idag började jag läsa en bok om globalisering av Peter Singer som verkar fett intressant. Bokvagnen som står bredvid skrivbordet är givetvis min. Jag vore väl ingen riktig bibliotekarie om jag inte hade ett eget vrålåk av märket HUSHNOW3000.

Sist men inte minst: som officiell temperaturövervakare i mitt arbetslag har jag denna termometer ständigt redo för att när som helst kunna bevisa att i vårt arbetsrum är "varmt" och "kallt" objektiva begrepp och inga subjektiva flummigheter som skiftar från individ till individ.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0