I'm just passing through here on my way to somewhere civilised

Jag var ledig i fredags och ägnade förmiddagen åt balkongsanering bland annat. Tyckte det var synd och skam att hälla ut en fin hink såpvatten utan att utnyttja den till fullo, så efter att jag torkat bort allt gult pollenklet gick jag på den fina, gröna plastpresenning som fungerar som insynsskydd på balkongräcket i detta fashionabla bostadsområde. Det var inte gjort sen eldkvarn brann, så när jag var klar fick jag bända ut vattnet med ett stämjärn för att få ut det ur hinken så jag skulle kunna spola ner det i muggen. Väl bekomme, alla kloakråttor och alligatorer som helt säkert befolkar vårt avloppsnät.

Sen shejpade jag upp mig en smula och promenerade ner på stan för att därifrån ta bussen ut till Hälla eftersom jag tänkte avlägga en visit på Stadsmissionens nyöppnade second handbutik. Först blev det dock ett besök på en elektronikaffär i närheten för batteriproviantering, då min mp3-spelare dog. Jag pallar verkligen inte att vara ute och färdas utan musik i öronen. I elaffären möttes jag av 2 karlar av väldigt god kvalitet så att säga dårå, och jag förbannde det faktum att mina solglasögon inte kommit än för då hade jag passat på att stirra ohämmat. Blev betjänad av den ena och eftersom jag har samma mognad som en tolvåring på området flört så svettades och stammade jag mig igenom hela transaktionen.

Secondhanden var helt okej. Hittade bland annat en klänning, en kjol och en blus. Orkade inte kolla igenom prylavdelningen utan spurtade ut till bussen så jag skulle slippa stå och vänta i en halvtimme på nästa. Hade ingen lust att gå till stan och ytterligare förvandla mina fötter till Eddie Kreuger-lookalikes.

Efter en typisk eftermiddag då jag drog ut på allt alldeles för länge och sen blev tvungen att slänga i mig maten hann jag precis med bussen hem till L. Vi satt på hennes balkong och svamlade ett par timmar innan vi åkte ner på stan och mötte U och hennes posse på Pitchers. Det var 100 år sen jag var där och ja... det var väl ett ganska acceptabelt ställe tycker jag. Varken skitnödigt eller för mycket kvarterskrogskänsla om du hajar tugget. Åkte hem efter en macka på Subway och igår mådde jag som jag förtjänade, det vill säga väldigt bra.

Den här dagen har hittills ägnats åt dammsugning, matlådetillverkning (som inte riktigt är klar än) och kroppsvård. Nu håller jag på att samla kraft för att rensa handfatsavloppet i badrummet.

Jag provade förresten tofukorv från Goodstore idag och låt mig säga så här: likkorv smakar uppspytt bajs i jämförelse! Nu måste jag bara bearbeta det trauma som det innebär att inte kunna köpa den korven när jag vill.


Kommentarer
Postat av: Ullis

Men såklart det var trevligt att ses :)



Håller med dig om Pitchers utstrålning :)



2010-06-08 @ 21:09:48
Postat av: Hades

Jag blev ju Pitchers på det där fejsboktestet om vilken krog i Västerås man är, så det är väl bara att inse mitt öde och börja gå dit varje helg :D



Vi lär ju förresten ragga upp herr Pingvin och herr Danne snart för en holmgång!

2010-06-08 @ 21:23:43
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0