So for once in my life let me get what I want

Till jultomten

Jag behöver egentligen inga julklappar, men OM du skulle få för dig att dumpa nåt på min balkong när du flyger förbi så kan du kanske tänka på det här:

Han ska vara snäll, glad och o-macho.

Han ska givetvis ha samma vansinnigt roliga humor som jag.

Han ska gilla att använda hjärnan och att reflektera över tillvaron, oavsett om det gäller de djupare filosofiska frågorna eller hur det kommer sig att man i denna högteknologiska tidsålder ännu inte har lyckats uppfinna ett högtalarsystem som INTE förvandlar mänskligt tal till oächoächoächoächoä på tågstationer och flygplatser.

Han ska inte tycka att jag ”överanalyserar” när jag försöker föra en vettig konversation som är en smula intellektuellt utmanande.

Han ska vara genusmedveten och vegetarian och gärna gilla Star Trek.

Han ska besitta ett visst mått av självkännedom och självdistans och inte vara en skitnödig, gravallvarlig besserwisser (det räcker med en sån människa i en relation, tack skaru ha).

Han ska ha en sån där typ av självkänsla som gör att han blir avslappnad och inte måste hålla på och bevisa en massa saker för sig själv och andra.

Han ska gärna gilla att ge uttryck för sitt estetiska sinne med kläder på ett sätt som av somliga trångsynta individer kallas för ”feminint” eller ”fjolligt”. Typ tycka det är kul att experimentera med färger, former och detaljer på ett genomtänkt sätt.

Han ska helst inte se ut som Svullo, Ernst-Hugo Järegård eller Dolph Lundgren.

Kära jultomten, får man önska sig en sån? Om du tror att det skulle hjälpa så kan jag försöka anstränga mig litegrann också, börja fila fötterna t ex och tvätta håret lite oftare.

(allt det ovanstående stämmer naturligtvis in på mig. Förutom det där med o-macho. Jag är nog mer macho än femo faktiskt. Och på måndagmorgnar är jag inte helt olik Svullo.)

Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Grejen är att det finns såna där killar på riktigt. Det mest spännande är att de inte är attraktiva alls, inte på en fläck, av den enkla anledningen att de oftast redan är tingade. Det finns inget så osexigt som tingade karlar.

2010-06-25 @ 13:01:08
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Jag är böjd att hålla med.

2010-06-26 @ 19:09:13
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0