I am sick and I am dull and I am plain

Jag aldrig varit särskilt bra på att misslyckas utan att genast tycka att vad det nu gäller är meningslöst, poänglöst och säkert helt jävla astråkigt. Surt sa räven om rönnbären, skulle kanske någon nu få för sig att säga och på detta svarar jag: ÄT BAJS.

Här är några exempel på saker som jag provat och därför med empirisk emfas kan döma ut som meningslösa, poänglösa och helt jävla astråkiga:

* minigolf
* bowling
* biljard
* att ta körkort

Nej, jag spottar, pissar och kräks på det gamla ordspråket "Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna sin båge". Bara en jublande fullblodsoptimist kan hitta på ett så genomkorkat talesätt. "Bättre först kolla så att strängjäveln verkligen håller innan man spänner bågen, för det tar bara ca en nanosekund och lite KONSEKVENSANALYS har aldrig dödat nån!!!" är mer min melodi.

Om det finns en motsats till patologiskt bristande impulskontroll så har jag det. Tur för mig att jag är så otroligt spirituell och har en sån halsbrytande fantasi, för annars skulle jag kväva både mig själv och min omgivning med ett kompakt moln av beige tristess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0