And these are the ways on which I was raised

Senaste...

Låt du hörde:
 Saint Etienne - Soft like me.

Film du såg:
 Senaste hela filmen jag såg var nog en otroligt märklig fransk film om en dystopisk stad under jorden. Minns inte vad den heter.

Mat du åt:
Müsli, banan, kiwi och sojamjölk.

Känslan:
Längtan.

Resa: Till L i Estocolmo i mitten av juni.

Glädje:
Igår när jag, J, L och B satt hemma hos J och svamlade om livets väsentligheter i den ljumma sommarkvällen.

Dröm:
 Jag kommer inte ihåg vad jag drömde inatt, värmen suger ut drömmarna ur huvet på mig...

Person du träffade:
Min vän B.

Personen du pratade i telefon med:
Mamma.

Personen du fick sms av:
Min vän B.

Gången du åt 7-eleven korv:
Jag har aldrig ätit 7-eleven-korv.

Gången du var utomhus:
 Inatt när jag åkte hem från J. Om man inte räknar nyss när jag åt frukost på balkongen.

Gången hela din familj åt middag tillsammans:
Det var nog när mamma fyllde 65 i slutet av april.

Saken du köpte:
Ljuslila bomullsklänning i 60-talsmodell på Myrorna.

Allmänt:

Ska bli skoj:
Att åka till Stället vars namn rimmar på synonymer till fisen och röven och sen till Sthlm och hälsa på L&E. Ja, semester är väl ganska skoj rent allmänt skulle jag faktiskt kunna drista mig till att säga.

Ska inte bli skoj att:
Att sitta på buss&tåg i femtielva timmar och få vätskebrist för att jag hatar att gå på äckliga buss&tågtoaletter och därför undviker att dricka vatten under resan.

Sparar till:
Ingenting. Lägger bara pengar på hög utifall att. Unnar mig dock lite VARDAGSLYX (som det heter...) ibland i form av t ex ett par nya, dyra skor, en fin 50-talslampa eller ett par nya solglasögon.

Pålägg som gäller:
tartex och sojaost och saltgurka.

Önskar att jag var bättre på:
Att tycka motion är roligt. Att inte absorbera negativ energi. Att gilla att prata inför folk.

Dagens dryck:
Vatten.

Vad saknar du:
 Oftast ingenting. Ibland lite mer action.

Tre band/artister:
MORRISSEY, Groove armada, Goldfrapp.

Vad har du gjort idag:
Vaknat, suttit vid datorn, ätit frukost, sytt på den lila myrornaklänningen.

Brukar du svära mycket:
Det är inte för inte som jag kallas vulgär.

Hur tidigt stiger du upp:
06:30 på vintern, 06:40 på sommaren.

Vad ska du göra ikväll:
Troligen sitta vid datorn och få värmeslag. Läsa på balkongen, dona lite inför resan. Glo på tv/film. Sy lite.

Hur många timmar sover du per natt:
Helst 8 men oftast blir det nog runt 6,5-7.

Vem är snyggast i världen:
Listan finns här.

Vad är det för veckodag:
Lördag.

Bästa saken som hände mig förra sommaren:
 Pet shop boys-konserten med J och veckan i Stället vars namn rimmar på synonymer till fisen och röven.

Favoritplagg i garderoben just nu:
En grönvitrutig beyondretroklänning.

Längd:
160 cm.

Vikt:
 59-60 kg.

Byter gärna garderob med:
 Jag är rätt nöjd med min faktiskt.

Byxa eller kjol:
Kjol.

Senast utlästa bok:
Att nudda vid botten : en personlig berättelse om depression av Sally Brampton. Riktigt bra och informativ!

Mitt rum kan beskrivas som:
Återhållet vansinne.

Mig själv med tre ord (just nu):
Seg. Upprymd. Svettig.

Jag tränar:
Inte.

Jag ville bli när jag var liten:
 Kirurg, polis, präst, skådespelare, kassörska, utlandstelefonist.


Kommentarer
Postat av: Åsa Eklind

Utlandstelefonist låter spännande! Jag vet inte vad det är, men det vill jag också bli!

2010-07-23 @ 20:42:04
Postat av: Hades

Man är väl inte televerksarbetarunge för inte! Jag tror i ärlighetens namn inte jag riktigt hade koll på vad de gjorde heller, men jag antar att de satt i de telefonväxlar som kopplade samtal till utlandet på tiden innan AXE och såna moderniteter 8-)

2010-07-27 @ 19:13:22
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0