Oh but I know what will make you smile tonight

Ibland ser jag saker i magasinet på jobbet som jag undrar lite över. Som den här skylten t ex:


Och vad innehåller då Björns hylla för rafflande attiraljer? Jo:

Ett skohorn, en blyertspenna, en whiteboardsudd och ett gammalt nummer av Metro. Kundkorgen på hyllan under tror jag inte är Björns, för den står ju inte på Björns hylla.

Hittade ett seriealbum med den anrika gamla serien Singel i stan på jobbet som jag raskt läste igenom. Jävlar vilken nostalgi! Serien gick i Veckorevyn i början av 90-talet, innan jag avgiftat mig och slutat läsa sån könsstereotypreproducerande skit, och jag tycker än idag att den var rosen som prydde gödselstacken. Långt innan Nemi och Rocky fanns Stella: rödvinspimplande, cynisk, desperat och blekfet. Lite som en kvinnlig Arne Anka. Jag klippte ut varenda stripp och läste om och om igen, det var en katharsisk känsla att läsa om en tjej som inte på minsta sätt var sockersöt och rosenröd utan faktiskt ganska otrevlig, ful och självisk. När det begav sig prydde favoritstripparna valda delar av mitt hem, men nu ligger de i ett kuvert i nån garderob tror jag. Det var en lustig känsla att läsa dem igen, nästan som nån sorts kroppsminne; det var så länge sen jag läste dem att jag inte kom ihåg dem, men ändå var det som att jag kunde dem utantill. 



Byt ut famekassetter mot Days of our lives och Jackie Collins mot Margit Sandemo så har du en bild på mig.


Kommentarer
Postat av: Jävla Jenny

Men rapa och fjärta fritt gör man ändå av slentrian. Eller kroppsminnet då.

2010-07-14 @ 11:54:14
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Hades

Hehe, jo, det måste ju ut nån gång så då kan man lika gärna göra lite show av det :D

2010-07-14 @ 21:12:02
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Jävla Jenny

Jo men alltså, jag till exempel, är så van att släppa loss lite när jag vill så jag tänker liksom inte på att jag gör det även när jag är bland folk. Standardkommentaren när folk börjar titta konstigt "var det där jag?".

2010-07-15 @ 11:20:07
URL: http://babyroyale.wordpress.com
Postat av: Linda

Åh, singel i stan!! Nostalgi deluxe! =)

2010-07-29 @ 07:25:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0