Haven't had a dream in a long time

15 - Dina drömmar

Jag ser mig själv som en rätt så fantasifull person på många sätt, med stor kapacitet till associationshopp och abstrakta diskussioner. Men när det gäller drömmar och visioner om mitt eget liv så är jag helt sjukt o-visionär. När jag tänker mig framtiden så brukar det vara ungefär så här:

"Jaaa... jag hoppas ju att jag mår bra och känner mig harmonisk och trivs med livet...och att alla mina relationer fortsätter fungera bra och att jag kanske får några nya vänner...och att jag får fler insikter om mig själv och tillvaron och blir klokare...".

Och så kanske några eventuella förbättringspunkter som att hitta ett ännu roligare jobb, ha nån sorts sexliv när jag får lust med det om jag inte har det för tillfället, kanske bli kär i nån som blir kär i mig tillbaks om det känns nödvändigt. Och har jag ett förhållande så hoppas jag förstås att det ska fortsätta vara bra och utvecklande på alla sätt.

Och så tycker jag förstås att det vore trevligt om alla mina nära och kära också har det fint och mår bra.

Men annars är jag verkligen ett rö för vinden i det här avseendet. Däremot finns det ju en oändlig mängd saker som jag INTE drömmer om. T ex flytta ut på landet, bli busschaufför, åka skidor till Nordpolen, skaffa barn, starta eget företag, bli brandman, börja segelflyga eller bli svensk mästare i bowling.

Jag inser mer och mer att jag är en typ av person som hellre får ett förslag presenterat för mig som jag kan anta eller förkasta än hittar på själv - min hjärna är helt enkelt kass på att drömma fram balla grejer att göra!

(men det vore coolt att kunna dansa lindy hop...och bli bättre på latin igen... och ryska... och åka transsibiriska järnvägen...!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0