There is another world, there is a better world

Nu har jag tillbringat eftermiddagen med att slöa, slappa, slå dank, dega, jäsa, lata mig, njuta mitt otium, ta det lugnt, dra benen efter mig och nöta på sofflocket.

Jag känner mig ganska ikapp och det börjar bli lite trist faktiskt. Vad ska jag hitta på nu?

Byta lakan i sängen kanske. Eller städa badrummet eller sortera tvätt eller se vad som döljer sig ovanpå kylskåpet. Om bloggen dör efter det här inlägget så betyder det förmodligen att jag hittade en portal till ett parallelluniversum bland flottiga dammråttor och gamla kartonger där uppe och tänkte att "äh vafan, det kan ju omöjligt vara tristare där än här just nu...".

Jag kom förresten att tänka på att en orsak till att jag känner mig dystrare än en novembertisdag kanske är att jag har deppmotsvarigheten till det välkända "blir dödssjuk så fort man har semester och slappnar av litegrann"-syndromet.

För vid närmare eftertanke brukar jag alltid drabbas av weltschmerz den här tiden på året; augusti, lite halvdassigt väder, det blir mörkare på kvällarna, snart är det ett år kvar till nästa semster (jamen jaaaaaaaaaaaaaaaaa jag vet att jag är olidligt pessimistisk och tungsint men HALLÅ det är ju det som är mitt problem ju!!!) och alla andra har roligt och här sitter jag och har tråkigt.

Och lik förbannat vet jag att om nån skulle föreslå nåt kul så skulle jag genomgå en inre strid och ba: "Hm jaaaa men det ÄR ju så skönt att vara hemma och inte göra nåt särskilt... jag behöööööver ju verkligen vara ensaaaaammmennnnn..." Undrar om det går att koppla en länk till det här inlägget direkt till min hjärna så att det framträder för min inre syn så fort jag ens funderar på att hellre sitta hemma och uggla än åka och bada eller fika eller vafan.  

Suck.

Jag kanske borde byta spellista också; Doves, Cure och Cocteau twins spelar INTE på rätt strängar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0