They'd sacrifice all of their principles for anything cashable

Du som var in på biblioteket och betalade en avgift nyss och där mötte en bibliotekarie med ett fiskben på tvären i halsen och en spikklubba uppstucken i röven - jag vill bara göra avbön och tala om att jag hade fel och du hade rätt.

Jag är hemskt ledsen för att jag envisades med att inkassera din skuld och dessutom sa att du inte behöver komma hit och låna böcker om det nu är så jobbigt att åka hoppetifjorton mil för att lämna tillbaks dem, för du har faktiskt rätt i att om man ringer och frågar om det går bra att lämna böckerna några dagar efter återlämningsdatumet och då får svaret "nej, det är inga problem" så tar man för givet att man inte kommer få några böter.

Jag erkänner mig besegrad.

Låntagarna - 1.
Hades - 0.

Och för att avdramatisera det hela och försöka få bort klumpen i magen som jag alltid får när jag varit otrevlig kommer nu en helt ovidkommande bild på ett gammalt datumkort från 70-talet:










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0