I'll tell you the story of my life

Den här bloggen tycker jag är jävligt rolig: http://whitetrashoftheday.blogspot.com/

Ibland blir jag dock lite... öh... fundersam när jag läser den. Somliga grejer de listar är nämligen sånt som jag själv helt aningslöst gör/använder/gillar. Och då undrar jag givetvis: betyder det att jag är en garderobs-WT utan att fatta det själv?? Björnöns året runt-camping nästa?

Exempel:

Mentholcigaretter - kejrå, jag förstår kopplingen, men ändååååååååå...

Att gå i strumplästen på högtider - öh, jag tycker snarare att det känns wanna be-överklassigt att ha skorna på inomhus, oavsett tillfälle. Eller som om man kommer från generationerna som känner till konceptet "skopåse".

Smörgåstårta - JAMEN STICK I KNIVEN OCH VRID OM DÅ FÖR FAN!!!! Är ingenting heligt längre? Smörgåstårta WT:igt? Det som är så gooooooooott..... *YYYYYYYYYL*

Popkornmaskin - den ÄR ju faktiskt praktisk... och jag gillar popkorn men hatar att poppa i kastrull!

Trekvartsbyxorna - men det kanske inte räknas... för anledningen till att jag gillar dem är att jag aldrig behöver sy upp dem, eftersom benen är lagom långa åt mig redan vid inköp = räcker ner till fotknölarna... till skillnad från vanliga byxor som 9 ggr av 10 är 2 dm för långa.

Toalettlektyr - jag köper visserligen inte särskild lektyr till toaletten, men nog har jag gjort mig skyldig till en del toalettläsning i mina dagar...

Krukkaktus - återigen, vad är det för fel på att vara lite praktisk, och dessutom inse sina begränsningar? Nu har jag iofs inga kaktusar hemma men skulle jag nån gång få för mig att vilja piffa upp mitt hem med lite organisk fägnad så är ett måste att den INTE dör av att först bli gravt försummad i veckor och därefter ihjälvattnad när jag väl upptäcker de sorgliga resterna som slickar krukkanten.

Takfläkt - äger ingen och tycker att de är jävligt fula men kom igen... de fyller faktiskt en VISS funktion, det måste man väl ändå tillstå??

Kombinationskalaset (t ex att 2 personer som fyller 25 bjuder in till 50-årsfest) - även detta har jag gjort mig skyldig till ett par ggr... att jag inte fattar vad som är så WT:igt med det är väl ytterligare ett bevis på hur rökt jag är...

Så; hur lyder allmänhetens dom? Är det lika bra att jag säger upp mig från jobbet, skaffar 5 barn med olika män, bleker håret pissgult, skjuter in restylane i läpparna och silikon i the ladies, börjar gilla Lugna favoriter och byter till blå blend?

Kommentarer
Postat av: Cinna

Då får jag nog göra det samma i så fall! Håller med dig på alla punkter!

2010-04-20 @ 17:35:18
Postat av: Hades

Vi är nog många som åker dit på smörgåstårtan och toalettläsandet... ;P

2010-04-20 @ 18:13:10
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Åsa N

Jag tycker du ska behålla din stil! du ser intressant och kulturell ut. Det är mycket värre att se ut som jag gör, typ småfet mamma med taskig utväxt, (dock inte blond)OCH dessutom tycka att det är gott med smörgåstårta och vilja ha en bakmaskin..

2010-04-20 @ 19:08:12
Postat av: Hades

Oh, nu rodnar jag nästan av förtjusning! :)



Men Åsa, ta det här från någon med mycket välutvecklad WT-radar: du är inte WT nånstans!!!

2010-04-20 @ 20:58:20
URL: http://ettsortshades.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0