The only one around here who is me is me

Dagen började härligt med att jag vaknade kl 03:45. Kunde inte somna om ordentligt utan låg och skruvade på mig i halvdvala med allehanda bisarra stressdrömmar farande genom huvet. Bland annat drömde jag att jag vaknade och upptäckte att jag missat det i drömmen JÄTTEVIKTIGA (i verkligheten inte så himla viktiga) mötet jag skulle på vid 08:15. Jag låg och hade ångest över detta faktum ett tag, innan jag kom på att det var en dröm och lyckades väcka mig själv. Märklig känsla att bara "men vafan ligger jag och oggar över det här för, jag drömmer ju faktiskt nu!" och sen slå upp ögonen och vara vaken på riktigt.

När klockan ringde kl 06:30 hade jag äntligen somnat och sovit i ca 20 minuter. Stort misstag att inte gå upp när jag började inse att loppet var kört, för man är fan aldrig så halvdöd som när man blir väckt efter att ha sovit sådär kort tid. Det kändes som om jag hade passerat genom Godzillas mag-tarmkanal ungefär.

Annars har jag haft en rätt ointressant dag. Jobbade lite med en fråga jag fick från en farbror förra veckan om ett företag i stan som ska ha funnits under 40- och 50-talen. Kollade in de rättade katalogiseringsövningarna från Btj och fipplade lite med Timecare. Idag var det bara 25 grader varmt på kontoret, så jag var faktiskt tvungen att ha koftan på mig ibland! :-O

Igår upptäckte jag att jag hade en kvarglömd cd från jobbet hemma. Lyssnade en smula på den nu och kan konstatera att den är riktigt FIN. Alltså, känslan när man hittar ett nytt, lysande band är bättre än... än smörgåstårta till och med!

Delphic - This momentary


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0