So for once in my life let me get what I want

Idag hade jag tänkt ha en sån där dag när man bara är seg och går runt i töjbara kläder (se nedan) och undrar vad man ska hitta på tills det är alldeles för sent att hitta på nåt annat än att duscha och gå och lägga sig. Kanske överväga om jag skulle gå ut och handla och laga matlådor, städa badrummet eller dammsuga men troligast komma fram till att det vore alldeles för ansträngande.

Sålunda satt jag och jäste framför datorn med en kopp kaffe och kände mig allmänt degig när min mor ringde och undrade om jag inte ville följa med henne och farsan "ut och åka" (är det inte förresten väldigt 60-talsmedelklassigt att "åka ut och åka"?). Eftersom jag sov sällsynt dåligt i natt och dessutom vaknade före fan var jag måttligt entusiastisk över förslaget, men tänkte att äh vafan.

Det slumpade sig så att vi hamnade på den där jätteloppisen vid Sala silvergruva. Om du är det minsta förtjust i gamla prylar så är ditt liv inte komplett förrän efter ett besök på detta plejs, jag svär!

Anywho, det var en JÄVVVLA tur att vi hamnade där. Eller kanske var det ödet.

Allra längst in, när jag passerat triljarder virkade bordslöpare, kantstötta bersåskålar och handgjorda kommoder och forcerat horder av dollarögda tanter och farbröder som förtittat sig på Antikrundan hittade jag nämligen en pjäs som jag letat efter under lång tid.

Jag hittade...

*INREDNINGSORGASM*

...den här:



Är den inte FIN??? :D En RIKTIG, GAMMAL med teakfot är det också, inte en sån där ful, ny remake med fot av svärtad mässing som finns på Billiga Nisses och liknande classy etablissemang.

Jag är alldeles rusig av konsumtionsinducerat adrenalin!! Nu väntar jag bara på att det ska bli mörkt så att underverket får komma till sin rätt i all sin prakt!!

(och nu blir det VERKLIGEN embargo på allt den närmaste veckan...) 

Kommentarer
Postat av: Linda

Får man fråga vad den kostade? När jag har varit där så har det inte varit så fyndvänligt,om man säger så.Såg tex en kantstött Bumlinglampa som dom ville ha ett par tusen för.Nu vill jag ju inte just ha en sån lampa,men ändå :0)

2010-04-18 @ 21:43:10
Postat av: Hades

Du har rätt i att en del grejer såg en smula.. öh... välanvända ut, så att säga dårå. Lampan är dock i gott skick, elen verkar OK - det sprakar iaf inte i vägguttaget när man tänder den, hehe. 1450:- kostade den, har ingen aning om det är ett bra pris eller ej. Jag tycker det är skitdyrt, men så är jag van vid IKEA- och "reastället på H&M"-priser också :D

2010-04-19 @ 12:30:36
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag gillar den!! :0)

2010-04-19 @ 15:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0