It's sizzling blood and the unholy stench of MURDER

Idag har jag lagat så många matlådor att jag känner mig traumatiserad och funderar på att utveckla en ätstörning för att ha en ursäkt för att aldrig mer behöva gå in i ett kök. Sen kom jag att tänka på att det var så här min farmor hade det varenda dag (farsan har 10 syskon). Nu kom jag dock att tänka på att hon inte alls lagade mat åt 13 pers 3 ggr varje dag, för alla bodde ju inte hemma samtidigt. Men skitsamma. För den tvivelsamme kommer här ett bildbevis på resultatet av mitt idoga slit:

Jag är väl medveten om att det kanske ser ut som att jag i själva verket inte alls har slavat i köket hela dagen utan istället roat mig med att spy i 16 plastburkar, men jag försäkrar; det är mat (som inte passerat upp och ner genom min strupe dårå). Tre olika rätter dessutom.

Längs till vänster har vi en delikat gryta på kokosmjölk, morötter, paprika, lök, dinkelris, krossade tomater, röda linser och tre sorters bönor. Anrättningen är kryddad med mortlade kryddnejlikor, kanel, spiskummin, sambal oelek, röd currypasta och vitlök.

Längst upp tronar en modifierad chili sin carne med gröna linser, sojaköttstrimlor, lök, purjolök och krossade tomater som bas. Därtill kastade jag i ajvar, gröna oliver, pyttesmå ättiksgurkor, persilja, kanel, spiskummin, sambal oelek och vitlök.

Till höger ser vi en afrikansk röra med sojaköttstrimlor, gröna linser, morötter, körsbärstomater, lök, purjolök och en jävla massa färsk persilja smaksatt med skal + saft från två citroner, sambal oelek samt 73 skivade vitlöksklyftor.

För övrligt noterade jag igår, när jag var med käraste B och stashade upp för dagens matlåd-o-rama, att säsongen för snabbsaltad gurka har börjat. Fröjd!


Kommentarer
Postat av: Åsa N

Jag är grymt imponerad, inte bara över matlagningen, det ser dessutom ut som du har 16 matlådor med lock som passar. Jag brukar falla redan där.

2010-04-25 @ 18:48:39
Postat av: Hades

För några år sen fick jag ett bryt på alla omaka burkar och lock som låg och skräpade överallt, så jag gjorde en utrensning och beslutade att preussisk regim hädanefter skulle råda i mitt burkförråd... och det har faktiskt sparat mig en del vardagsirritation B-)

2010-04-25 @ 19:01:46
URL: http://ettsortshades.blogg.se/
Postat av: Åsa N

Vi har mer polsk riksdag i skåpen.

2010-04-25 @ 19:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0