I break the news to you gently

Jag gnäller ju i tid och otid om hur horribelt varmt och kvalmigt det är på fackavdelningen där jag jobbar. Ibland känner vi oss lite sjåpiga, mina kollegor och jag, som har så låg tolerans för koldioxidmättad "luft" att vi inte anser oss kunna jobba effektivt i rådande klimat.

Men idag tycker jag faktiskt att jag har fått svart på vitt att det verkligen är something rotten in the kingdom of Denmark, och inte bara i våra skallar.

Efter två timmars pass i infodisken på musikavdelningen kände jag mig pigg, fräsch och utvilad, trots att jag var lite nervös inför att kanske få en massa bisarra musikfrågor om jazzarr av Aarvo Pärts första pianokonsert eller tips på musik till en bröllopsfest med azerbajdjanskt tema.

Efter en timme på fackavdelningen kände jag mig som en urvriden, sönderkokt disktrasa som någon ätit upp och sen bajsat ut.

1 + 1 = ... 2?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0